לתרומות לחץ כאן

מכרתי ריהוט והלקוח רוצה את זה ויש עיכוב גבי הזמן

שאלה:

מכרנו חדר שינה יד שנייה, לשאלת הרוכשים מתי יקבלו את זה כי הם רוצים להיכנס לדירה שלהם יום חמישי שלפני חג השבועות, ענתה להם אשתי שהייתה בקשר על המכירה איתם, שקשה לי להאמין על אף שגם אנחנו רוצים להיכנס לשבועות, אבל קשה מאד להאמין שנוכל לספק את זה עד שבועות, וברגע שיהיה אפשר נעשה את זה.
הם אומרים שהם כן הבינו שזה יהיה לשבועות, השאלה אם אנחנו צריכים לתת להם את המיטות ולישון בנתיים על מיטות מתקפלות או שאנחנו יכולים לעכב אותם בעוד שבועיים שלושה עד שיגיעו הריהוט שלנו וניכנס לדירה החדשה.

תשובה:

שלום וברכה,

הרוכשים יכולים לבטל את המקח כיון שהמקח מתאחר והם רכשו ע"ד שיקבלו מיד ואם לא מקבלים מיד יכולים לבטל את המקח. אם היה תנאי מפורש על זמן המקח לא היה אפשרות לבטל, אבל כשהייתה אי הבנה בין הצדדים נחשב שאין תנאי וחייבים לספק את המוצר מיד.

בהצלחה.

בהצלחה.

מקורות:

בנתיבות סימן קצ ס"ק ז כתב שקונה שמעכב את התשלום עד שיהיו לו מעות, המקח בטל, והמקח שבידו גזל, כיון שמכר ע"ד לקבל כסף מיד. ומכאן ניתן להוכיח גם להיפך שהמוכר לא מספק את הסחורה בזמן הראוי המקח בטל" שע"ד לא שילם שיגיע באיחור כ"כ גדול. והכסף שביד המוכר הרי הוא גזל. ולכן הקונה יכול לבטל את ההזמנה מיד. ואם לא היה שום קניין בלא"ה יכול לבטל את העסקה. אולם המוכר לא חייב ל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל