לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מכירת בשר טרף במסעדה המיועדת לגויים

שאלה:

שלום רב
פתחנו מסעדה שמוכרת דגים ומוצרי חלב. לאחרונה קיבלנו הצעה להוסיף עוד 2 או יותר מסעדות ולהפוך לרשת. שמטרת המסעדות הבאות הינן מכירת אוכל לציבור מוסלמי. אציין שהעסק בחו'ל. יש לנו שותף גוי פעיל. ואנו יהודים.

האם זה מותר? מה הנוהל בדבר כזה? איך אפשר לעשות זאת? וכמובן מה לגבי שבתות וחגים מכיוון שעסק כזה מצריך 365 ימים בשנה בפעילות שוטפת.

תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אסור למכור מאכלים אסורים באכילה, אפילו אם אתה מוכר אותם לגויים, עצם המסחר במאכלים אלו אסור, אלא אם כן הוא נעשה באופן אקראי, נניח אדם במקרה הזדמן לו מאכל אסור מסויים ורוצה למוכרו, אבל לא משהו קבוע.

תצליחו!

מקורות:

שולחן ערוך יורה דעה הלכות מאכלי עובדי כוכבים סימן קיז

סעיף א

כל דבר שאסור מן התורה, אף על פי שמותר בהנאה, אם הוא דבר המיוחד למאכל אסור לעשות בו סחורה (ל' המחבר), (או להלוות עליו) (ת"ה סימן ר') (ואפילו לקנותו להאכילו לפועליו עובדי כוכבים אסור) (כך משמע מב"י מהגהות מיימוני פ"ח דמאכלות אסורות), חוץ מן החלב, שהרי נאמר בו: יעשה לכל מלאכה (ויקרא ז, כד). ואם נזדמנו לצייד חיה ועוף ודגים טמאים,  (וכן מי שנזדמנה לו נבלה וטריפה בביתו), (טור), מותר למכרם ובלבד שלא יתכוין לכך. הגה: וצריך למכרה מיד, ולא ימתין עד שתהא שמינה אצלו (ב"י בשם א"ח). וכן מותר לגבות דברים טמאים, בחובו, מן העובדי כוכבים, דהוי כמציל מידם (רשב"א בתשובה). ואסור למכור לעובד כוכבים נבלה בחזקת כשרה (טור). (ועיין בחושן המשפט סימן רכ"ח). וכל דבר שאין איסורו אלא מדבריהם, מותר לעשות בו סחורה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל