לתרומות לחץ כאן

מיץ ענבים סחוט – ברכתו

שאלה:

הכנתי מיץ מענבים טריים במכונה חשמלית להכנת מיץ מפירות. המכונה או חלקי המכונה שנגעו בענבים לא הוכנסו לטבילה במקווה. האם מותר לברך על מיץ הענבים הסחוט ע"י המכונה – ברכת בורא פרי הגפן? ואם יש חלקיקי פרי במיץ. האם עדיין מותר לברך בורא פרי הגפן?

תשובה:

שלום וברכה

כשמרסקים ענבים יש לסנן היטב את חלקי הפרי כדי שניתן יהיה לברך בורא פרי הגפן.

מקורות:

ראה שבות יצחק פסח עמ' קכד בשם הגרי"ש אלישיב וכ"כ בס' וזאת הברכה פרק יב.

ספר שבות יצחק שם זה לשונו: בשו"ע סי' רעב איתא יין מקדשין עליו וסוחט אדם אשכול של ענבים ואומר עליו קידוש היום, [ועי' בשו"ע יו"ד קכג סעיף יז מאימתי נקרא יין ליאסר במגע עובד כוכבים משהתחיל למשך וכו' ואם פינה החרצנים והזגים והיין לבדו נקרא המשכה, עיי"ש. ושמעתי מהגרי"ש אלישיב זצ"ל דהוא הדין לענין ברכה רסק ענבים לא חשיב עדיין יין לברך עליו בורא פרי הגפן ד שיסנן המיץ מהבשר]

ספר וזאת הברכה שם זה לשונו: מיץ ענבים דינו כיין ומברכים עליו בורא פרי הגשן, ואלו שמכינים מיץ ענבים ביתי על ידי ריסוק ענבים בבלנדר יזהרו לסנן את המיץ מהבשר ולא לברך בורא פרי הגפן כשנמצאים יחד כרסק (ע"פ שו"ע יו"ד סי' קכז סעיף יז שאין היין נאסר במגע גוי עד שהופרדו מהיין החצנים והזגים.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. טוב, ולגבי זה שהמכונה או חלקי המכונה שנגעו בענבים לא הוכנסו לטבילה במקווה. האם מותר לברך על מיץ הענבים הסחוט ע"י המכונה – ברכת בורא פרי הגפן?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל