לתרומות לחץ כאן

בשר חלק מכשרות אשכנזית לספרדים

שאלה:

לכבו' רבני בית ההוראה שליט"א

הנני שלוח רבים לשאול כדלהלן, בחור ממוצא ספרדי הלומד בישיבה אשכנזית אם מותר לו לאכול מן הבשר המובא שם והוא מושגח בפיקוח כשרות שאין מחמירים בה כשיטת הב"י לגבי סירכא וכו' – האם מותר לבחורים הספרדים לאכול הבשר ואם אסור, האם מותר לאכול התבשיל שהיה מעורב בו הבשר כגו' בטשולנ'ט.

תשובה:

שלום וברכה

אינני מכיר מקרוב ממש, אבל למיטב ידיעתי והבנתי בכשרויות המהודרות מקפידים שיהיה חלק בית יוסף. ולאו דוקא בשביל ספרדים, אלא כי חלק מענין הגלאט הוא שיהיה לכל השיטות. ממילא בני ספרד יכולים לאכול.

באופן כללי צריך לדעת שכשרויות אלו פוסלות הרבה יותר בהמות מכשרויות שנחשבות פחות מהודרות אף שהן תחת ניהול רבנים ספרדים. ולכן אני אומר תמיד בין לאשכנזים בין לספרדים, שבשר יש לצרוך רק מכשרות מהודרת ממש.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בכל פעם אנו מקבלים תמונת מצב שונה, ומשאלות שנשאלו ע"י מורי הוראה מבני ספרד, נמצא ששוחטים בפס השחיטה בכשרות מהודרת מאוד בגוף אשכנזי הודו למורי ההוראה שאכן מעבירים בהמות שכשרות לדעת הרמ"א וחשש טריפה ממש לדעת מרן השו"ע…
    ובדידי הווה עובדא, בא לבקר אותי ידיד שהוא מורה הוראה בן אשכנז ורב קהילה ידוע באזורנו, לפני מספר שנים כשהייתי מאושפז בבית חולים לאחר ניתוח, וכיוון שבית החולים בו עברתי את הניתוח אינו חרדי, לא הסכמתי לאכול את האוכל של בית החולים והביאו לי מנה בשרית מאותה כשרות מהודרת מאוד, אבל בהוראה של מורה הוראה מובהק וגדול בן ספרד, לא אכלתי את המנה והידיד שלי לא הבין מדוע והסברתי לו, והבין אותי לאחר מכן.
    מה קורה כיום, איני יודע אבל ללא עדות אמינה משוחטים ואנשים מכל גוף כשרות אשכנזי (מהודר ככל שיהיה), איך נוכל לדעת?
    זכיתי לעסוק בשנה וחצי האחרונות בענייני כשרות ויש לי קשרים עם גדולי המומחים כמו הרב יוסף דורפמן שליט"א (מוכר וידוע לכולם והוא ידיד שלי), אולי כדאי לשאול אותו בנדון

  2. מה שאמרתי הוא על סמך מה ששמעתי מפי הגר"צ ובר שליט"א חבר בד"ץ שארית ישראל. ולענין מה שרמזתי לענין כמות הבהמות הנפסלות שזה מלמד על הכל, די ברמז זה שכתבתי.
    הבעיה היא, שיש רבנים שמשיקולים לא עניניים לפעמים מדברים לא נכון. אבל אני באמת לא יכול לקחת אחריות אישית על מה שלא אני עושה, מציע שכל אדם ישאל את גוף הכשרות שממנו הוא רוצה לקנות, ויענו לו בכנות על שאלה זו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל