לתרומות לחץ כאן

הפסקת פעולת שעון שבת בזמן שהוא לא לא פועל

שאלה:

האם מותר או אסור להפסיק את שעון שבת המחובר למזגן בזמן שהוא כבוי כדי שלא ידלק שוב כגון שמזג האויר נעים בלי מזגן או קר , לכאורה אין כאן גרם כבוי ואיני מקדים את זמן הכיבוי או מאחר את זמן הכיבוי,אלא רק מונע שמזגן לא ידלק שוב בזמן שהוא מימלא לא דולק.
בברכה

תשובה:

שלום וברכה

לא הבנתי מה החילוק בין לאחר את ההדלקה שנחלקו בכך הדעות לבין למנוע אותה לגמרי, למה שזה יהיה מותר יותר? לכאורה זה תלוי באותה מחלוקת. בשמירת שבת כהלכתה פרק יג ססעי' כו ואילך מתיר זאת, וכתב שכן דעת הגרש"ז אויערבך, וכן דעת הגר"ע יוסף ביביע אומר ח"ג סי' יח, אבל החזון איש והאגרות משה החמירו בכך.

מקורות:

ראה כאן בהרחבה.

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. תודה,אבל שם מדובר על הקדמת שעת הכיבוי, בזמן שהמזגן פועל ויש בזה גרם כיבוי, ואני מדבר בזמן שמזגן מימלא כבוי ועתיד להידלק שוב בשעה מאוחרת ומעוניין רק שלא ידלק שוב.החילוק ברור לגמרי לדעתי.

  2. שוב קראתי את הדברים *בהרחבה* ,אולי גם אתם שוב,הנידון שם זה לעשות שינוי בשעון שבת להקדים את ההדלקה או לאחר את הכיבוי בזמן שהמזגן דולק ,שאלתי היתה במצב שהמזגן כבוי ואני רוצה להמשיך את זמן הכיבוי עד מוצ"ש,מה האיסור כאן,למה אינכם עונים תשובה מנומקת?

  3. ראה בהערות על השמירת שבת, שכיון שהכלי כרגע תכונתו לפעול לאחר זמן אתה בעצם סותר אותו, זו סברת החזון איש הידועה. הגר"מ פיינשטין לא מאוד מבאר אבל גם הוא מציין שזה גרם מלאכה.

  4. זה נקרא לאחר את ההדלקה וכתבתי שאינני יודע טעם וסברא לחלק בין איחור הדלקה לבין מניעתה לגמרי, מה לא טוב ומפורש במה שכתבתי?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל