לתרומות לחץ כאן

לרכוש תרופות בהנחה של קופ"ח עבור אחרים

שאלה:

שלום,
אני רוכש מוצרים מבית מרקחת בכרטיס קופ"ח (בהנחה),
ונותן למישהו אחר.
האם יש בזה בעיה?

כי בעצם זו זכותי לקנות ולתת כמו כל חפץ הקנוי?

תשובה:

שלום וברכה,

אם רכשת עבורך בגלל שהייתה צריך לתרופות מותר לך להעביר לאחרים. אבל אסור לרכוש עבור אחרים, ולכן אם בשעת הקנייה אינך נצרך לתרופה אסור לך להעביר לאחרים.

בהצלחה.

מקורות:

לקוח שיש לו זכות מותר לו להעביר את זכותו לאחרים – אם אין תנאי שמגביל את הזכות. בהנחה של חבר קופ"ח הזכות קיימת רק אם הוא נצרך לתרופה. אדם בריא שלא נצרך לתרופה אין לו זכות לרכוש תרופות, ולכן אסור לו לרכוש עבור אחרים.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. שלום וברכה לכבוד הרב,
    יש שיעור מוקלט בדיני ממונות של הרב בנימין חותה שליט"א אמנם כבר חלפו כמה שנים מאז מתן שיעור זה בו הוא נוגע בשאלה הנ"ל ואבקש אם כבוד הרב יוכל לגלות דעתו ביחס לנתונים שהובאו בשיעור הזה . שם הרב חותה אומר שהוא שאל וחקר אצל כמה קופות בריאות אם הם מסכימים שירכשו תרופות עבור מישהו אחר, ומהם שהסכימו לכך (צויי'ן ש"מאוחדת" לא הסכימו בתחילה אך שמעו שמהרב ש"כללית" הסכימה אז הם שינו דעתם והסכימו גם, גם "מכבי" בתחילה לא הסכימו בתחילה אך אחר כך הסכימו, "לאומית" לא הסכימו) והוא נקב בשמות שלהם : כללית, מאוחדת, מכבי ומאופשר לקנות תרופות ואפילו יקרות עבור מי שאינו מבוטח בקופה הזו ואפילו ישלם לו את הכסף עבור התרופות, רק בתנאי שלא יעשה "בזינס", והוסיף ואמר שהוא לא שאל אותם וגם לא רצה לשאול שלגבי דברי חוץ שלא מהקופה כגון: משקפיי'ם, מדרסים, רכיבה על סוסים, בריכה וכיוצ"ב הוא נשאר בדעתו הקודמת שאסור.

    בברכה,

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל