לתרומות לחץ כאן

בניית בית מקדש חילופי…

שאלה:

אם מישהו מעוניין לבנות מבנה מפואר שהוא בגודל של בית פרטי (בערך) אבל זה רק קומה אחת גדולה עם תקרה מאוד גבוהה, שייקרא "בית המקדש הקטן" בירושלים, שיהיו בו כוהנים והכל, עם הקרבת קורבנות והכל, זה ייחשב לבית מקדש? כאילו עד שייבנה בית המקדש הגדול שיהיה לפחות בית מקדש קטן, מפואר, שאנשים יוכלו להקריב בו קורבנות לאלוהים, שיהיו בו כוהנים וכל זה…

בעיקרון יש המון מסגדים, המון כנסיות והמון בתי כנסת בישראל, אבל אין מקדשים, אז השאלה שלי אם בניית בית מקדש "קטן" תיחשב לבית מקדש אם יתקיימו בו כל הקריטריונים של בית מקדש, זה לא יהיה ענק כמו בתקופה ההיא, אבל לפחות זה יהיה מקדש.. (יהיו בו כל הדברים שצריך להיות בבית מקדש)

תשובה:

שלום וברכה

יש איסור גמור מהתורה להקריב קרבנות ב"במה", כלומר בכל מקום שאינו בית המקדש שבירושלים עיה"ק. וזה בעצם היה חטאו של ירבעם בן נבט שחטא והחטיא את הרבים כמתואר במלכים א פרק י-יד.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מעבר לכך, אולי אפשר לומר גם הסיבה לכך, אם כי אנחנו לא מתיימרים "להבין" את האיסורים או לתת להם "סיבות", הקרבת קורבנות, ובית מקדש, זה לא סתם בית או עריפת בהמה. זה מקום השראת השכינה. ואם זה לא קיים אין שום מטרה ברעיון ההזוי המוצע כאן. וכבר בבית המקדש המקורי כלא היינו בדרגה ראויה הנביא אמר "מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי" "אין לי חפץ בכם" "כי תאירו מקדשי חינם" ועוד.

  2. יש לנו בתי מקדש מעט בגלות וזה הבתי כנסת.
    להקריב קורבנות, רבותינו תיקנו תפילת הקורבנות.
    לא מוסיפים על התורה ולא משנים..
    כשיבוא עת הגאולה במהרה בימינו, ירד בית המקדש משוכלל מן השמיים.
    ובנתיים,אנחנו עושים את מה שה' ציוונו לעשות בגלות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל