לתרומות לחץ כאן

ספר "השתפכות הנפש משיבת הנפש" – ברסלב

שאלה:

שלום כבוד הרב,

מצאתי בספריה שלי ספר בשם "השתפכות הנפש| משיבת הנפש" שרכשתי לפני יותר מעשור בתקופת השירות בצבא בזמן הניסיון הראשון שלי להתחזק.

האם זה ספר מוכר ומומלץ לקרוא בו? הוא יכול לסייע לי?

לא קראתי אותו בזמנו, ובחיפוש בגוגל הבנתי שזה מאין תמצית של התפיסה הברסלבית (אינני מתחזק ברסלבית, אין לי זרם ולא "צבע" להתחזקות שלי. פשוט יהודי אשכנזי).

תשובה:

שלום וברכה

אינני מכיר את הספר מקרוב, אבל אתה יכול לנסות, אם זה ידבר אליך, אז למה לא… רבי נחמן מברסלב היה דמות חשובה מאוד בעם היהודי, אישית אינני מכיר את ספריו מקרוב, יש גם קושי להבין אותם אל נכון, כיון שהם מושפעים במידה רבה גם מהמצב בו היו נתונים אז לרדיפות שונות, וחיו בקשיים עצומים ולא כל הדיבורים שם יתכתבו לך עם המציאות האישית שלך, אבל כאמור, תמיד נחמד לנסות ולהכיר.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. כדאי לך מאוד להיצמד לזרם ולקהילה כל שהיא או לבית כנסת כל שהיא ששם אתה מחובר ומציית לכל מה שהרב שם אומר, וכך הרב שתתחבר אליו יוכל לייעץ לך בכל העניינים ברוחניות וגשמיות וגם תזכה לקיים ציווי המשנה "עשה לך רב"
    מה דעת הרבנים שליט"א?

  2. רעיון מצויין, לא רק בגלל העשה לך רב אלא גם ולפעמים בעיקר בגלל העשה לך חבר! מאדו טוב להיות מחובר לעוד אנשים ששותפים איתך בעבודת ה', זה משהו אחר לגמרי בנפש. האדם הוא יצור חברתי.

  3. לחיזוק:
    רשב"י היה צריך ללכת לכאורה לקנות ליהודה בן גרים אגרטל יפה או במחשבה שנייה אפילו לקנות לו בית ולשלם את המשכנתא על מה שרשב"י זכה בזכותו, יהודה בן גרים הלשין על רשב"י, אבל רשבי בעצמו מעיד כשיצא מהמערה (לחמיו רבי פנחס בן יאיר) שכל מה שזכה זה בזכות המערה והצער ומה שעבר שם.
    אבל למה רשבי לא קנה ליהודה בן גרים מתנה? למה הוא נתן בו עיניו ועשאו גל של עצמות?
    כי הפסיד אותו מהדיבוק חברים בבית המדרש במשך 13 שנים…

  4. איך בוחרים זרם? יש לא מעט זרמים, בתוך אשכנז יש לא מעט זרמים, יש גם חסידות לסוגיה, יש את הציונות הדתית.

    מבחינה חברתית ומבחינת "סגנון" אני מתחבר לציונות הדתית, יש לי בזרם הזה מספר מכרים-חברים וחברות. אך גם כאן – כיצד בוחרים אחר איזה זרם בציונות הדתית ללכת? איך בוחרים רב?

    ואם אני מתחבר לקצת מכל זרם? מה אעשה?
    מתפלל אני אשכנז, וגם מבחינה הלכתית אשכנז. אז מה אעשה?

  5. בשלב שבו אתה נמצא, מה שחשוב כרגע שיהיה לך בסביבה הטבעית שלך חיבור לאנשים יראי שמים, פחות משנה מאיזה חוג וזרם, דבר ראשון תתחבר לקהילה זמינה לש אנשים יראי ה'. במשך הזמן תגבש לעצמך את דרכך בחיים, זה לא עקרוני כרגע. בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל