לתרומות לחץ כאן

הפחדות

שאלה:

שמעתי בשיעורו של המרצה הגאון הרב יוסף מזרחי כי מדור שביעי בגיהנום שנקרא שמו "אבדון" כשמו כן הוא שאין לעלות ממנו שלא כמו בשאר המדורים, נכנסים אליו משלוש סיבות(עבירות): 1. חילול שבת בפרסיה 2. זרע לבטלה במזיד 3. חילול השם. מה עוד מדור שישי בגיהנום זה מדור שבו נמצאים כל אלו שלא תיקנו בעבירות של צניעות חמורות. (זה מראה את העונש על העבירות ככל שהם מכעיסות את השם יתברך הרבה יותר ככה המדור {מעניין אם כך עבור מה אדם נידון בכף הקלע שזה העונש הכי כבד לפי הזוהר ואינו מוגבל בזמן פרט למדור שביעי שגם כן הוא לא מוגבל בזמן?})

השאלה שלי מה הקטע הכל כך חמור של זרע לבטלה שבגינו מדור שביעי בגיהנום?
הרי שבת בפרסיה מובן לגמרי שזה איסור דאורייתא וגם כפירה בבריאה של הקב"ה. חילול השם ברור לאין ערוך מכיוון שזה איסור דאוריתא ועזות פנים וכפיות טובה שאין שני לה. אבל זרע לבטלה במזיד אני מאוד תמהה. הרי אין בזה הנאה אלא כאב ואחרי החטא זה מלווה בדיכאון ובשאננות ובפגיעה גופנית ורוחנית ע"י פגיעה בריאותית הנובע מהנוזל שמייצר המוח על פי הרמב"ם ורוחנית בכך שהוא יוצר קליפות מלהבדיל עבירות אחרות. מה גם רוב הפוסקים הכריעו שזה חטא שהוא בכלל מאיסורי דרבנן. בנוסף לעניות דעתי אם איני טועה מדובר על עבירה למקום ולא עבירה לבין אדם לחבירו מה שמקשה יותר להבין שהרי זה פגיעה כלפי הבורא והבורא הוא הטוב הגדול ביותר. מה גם הנביאים דיברו יותר על עבירות בן אדם לחבירו (פרט לעבודה זרה). איני חושב שעבירות בן אדם לחבירו חמורות יותר מבין אדם למקום אבל זה לא נראה כך לפי הנביאים והכתובים, או שאני טועה?

תשובה:

אינני יודע מנין הוא לוקח את הדברים, בכלל אינני מבין סגנון כזה של "קירוב רחוקים" שעוסק בהפחדות ואיומים, וגם לא אוהב הרצאות שעוסקות יותר מידי בעניני צניעות, בעיני יש בזה יותר משמץ פריצות.

כדאי לשמוע הרצאות מחזקות שמספרות לנו את האמת על אהבת ה' אותנו, על חמלתו, על כך שהוא מכיר אותנו ואת חסרונותינו ואוהב אותנו על כל פסיעה שאנחנו פוסעים לקראתו. אני משוכנע שכאשר בורא עולם רואה אדם שחי בחברה חילונית וגדל בבית שאינו שומר מצוות והוא משנה את דרכיו, עוזב את כל אשר הורגל בו ומתחיל לשמור מצוות, בורא עולם עוזב הכל ומכנס את המלאכים ואומר  להם חזו בני חביבי! תסתכלו את הנחת שלי! ועוטף אותו בים של רחמים וחסד שאין לתארו. ובזכות חברים אלו יבוא משיח במהרה.

באופן כללי, אדם שרוצה להתקרב לה', יעסוק בלימוד תורה ובקיום מצוות בשמחה, ויהיה דבוק בתלמידי חכמים שעוסקים בלימודי גמרא והלכה והם תלמידי חכמים אמיתיים.

יום נעים ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל