לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

כוונות בתפילה ושמירת שבת

שאלה:

שלום כבוד הרב,

אפתח בעדכון התקדמותי – שחרית (ביחיד) הבוקר התפללתי בלחש (הבנתי שהתפילה בקול רם בעייתי, מכל מני מאמרים וסרטונים שראיתי) והיא נמשכה 52 דקות בלבד (יום שני כבר שאני מתפלל שחרית בפחות מ2.5/3 שעות).

עדכון נוסף: רכשתי אתמול תפילין וטלית ועתה אני מחכה למשלוח שאמור להגיע בימים הקרובים (יצא סביבות אלף ש"ח במבצע של בר מצווה וחתנים, בהמה דקה – כרגע אני בקושי כלכלי אז רכשתי את הכי זול). החנות עצמה מאד מוכרת, אמינה ועם ביקורות טובות.

מודה על הליווי שלך.

מספר שאלות:
1. בשחרית בקטע של "פותח את ידך ומשביע לכל רצון" רשומה הנחיה שיש לכווון בפסוק הזה ואם לא לחזור שוב לאומרו – מה הכוונה? כיצד לכוון נכון?
אני נהגתי בפשוטו כמשמעו ודימיתי שנופל עליי שפע מיד ה' המופשטת כגשם מענן בצורת קריירה, זיווג ובריאות.
2. בתפילה על הזיווג של החיד"א (נדמה לי, ע"מ 117 בסידור "כלילת יופי" אשכנז) מופיעות כוונות הבאות: רח"ש תמ"יף, אראריתא, אוכ"ץ אזבוג"ה – מה ואיך לכוון כאן?
3. אותה השאלה לגבי "אנא בכח" כמו קר"ע שטן וגו'.
4. ב"קריאת שמע" אני מכוון כך: יקו"ה – אדון הכל, אלקים – בעל הכוחות והיכולות כולם, זה נכון?
5. קיימות מספר תפילות לרפואה, לפרנסה ולזיווג, יש כאלה שמלוות בפרקי תהילים יש שלא, יש של החיד"א ושל אחרים – האם עדיף שאקרא את כל התפילות האלה ופרקי התהילים יום יום (כך נהגתי בד"כ עד עכשיו) או שניתן להסתפק בתפילה על רפואה שיש בברכת "רפאנו" בשמו"ע והתפילה על הזיווג והפרנסה של החיד"א שיש בסידור "כלילת יופי" ולא להתיש את עצמי בתפילות מרובות על נושאים אחדים?
6. האם זה בסדר שאני הולך עם כיפה וציציות גלויות לפני שהתחלתי לשמור שבת כהלכתה ולהיות בקיא בהלכות?
בינתיים אני בהשתדלות רק ב3 תפילות יומיות בקרוב טלית ותפילין, תפילות אישיות ותהילים.

יום טוב
ותודה על הכל
מרגיש שפה באתר עשיתי לי רב

תשובה:

שלום וברכה

מזל טוב על התפילין, מה שחשוב מאוד בתפילין מעור בהמה דקה זה לנהוג בהן בעדינות שלא יתקלקל הריבוע, במידה הוא מתקלקל יש לשלוח לתיקון. בתפילין מעור בהמה גסה זה מחזיק המון שנים.

1. זו כוונה טובה, העיקר הוא באמת שמכוונים שכל השפע בא מאיתו יתברך לכל אדם כדי רצונו – מחסורו.

2. אלו שמות קודש רק רואים אותם בעיניים ולא אומרים.

3. כנ"ל.

4. בפסוק ראשון של שמע מלבד אדון הכל יש לכוון גם שהוא היה הווה ויהיה כלומר נצחי. ולא לשכוח את הרעיון הבסיסי של הפסוק, מלבד כוונת השמות וכנ"ל, הרעיון הוא שה' הוא הבורא את הכל והמנהיג את הכל היחידי בכל פרט.

5. לא צריך לומר תפילות אלו כלל, זה רק אם יש לך רצון לומר, מה שיהודי חייב זה שחרית מנחה וערבית, תפילות אלו לא כלולות בשלושת תפילות היום, זה רק המלצה לנוחות אנשים שנזקקים לכך אם הם רוצים. 

6. זה מצויין כל מה שאתה עושה, ואדרבה, כדאי לפנות עכשיו – הקרב הבא, לשמירת השבת, שהיא המצוה הכי יקרה שיש לעם היהודי, ואולי הכי חשובה. יהודים בכל הדורות מסרו נפש כפשוטו על שמירת השבת, במחנות ההשמדה של הנאצים, תחת אימי הקומוניזם, ובכל שאר המצבים הכי קשים.

בהצלחה רבה מאוד!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל