לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים – להמתין לאבא לקידוש בשבת בבוקר?

שאלה:

שלום וברכה, אני רואה חשיבות שכל ילדיי יושבים סביבי בזמן הקידוש בשבת ,וזה בעייני חשוב מאוד ומראה על כבוד מצידם. מצד שני הילדים טוענים שזה מאוד מכביד עליהם לחכות לי עד שאחזור מבית הכנסת בשבת בבוקר אחרי תפילת שחרית שנגמרת בסביבות עשר -עשר וחצי. שחלקם מתפללים במניין מוקדם יותר ,וחלקם לא מתפלל בבית כנסת כגון הבנות.
והם רוצים לשתות את הקפה או את העוגה כבר בסביבות 8-9 . הם מבחינתם להגיע לקידוש המרכזי אך לעשות גם קידוש לפני על מנת לאכול משהו .הם מבחינתם רואים בזה טירחת יתר לחכות ולא לטעום כלום ואני מצידי רואה בזה כבוד הורים. מה דעת הרב על כך עם מי הצדק? האם ראוי לבקש מילדיי שימתינו לי לקידוש המרכזי, גם אם יצטרכו לחכות שעה או יותר עד שאחזור מבית הכנסת ?

תשובה:

שלום וברכה

לא הבנתי למה לגרום להם את העינוי הזה?! הם הרי בשמחה מוכנים לשבת סביבך, לקדש יחד והכל טוב, אבל למה הם צריכים לחכות לך יותר משעה עד שיוכלו לשתות משהו? בכלל אני רוצה לומר לך כלל מאוד חשוב בנושא של כיבוד הורים, כבוד לא לוקחים, כבוד מקבלים! מה אתה חושב שירגישו הילדים כל שבת כאשר הם ימתינו לך רעבים וצמאים? כבוד? אהבה? או קצת כעס?… לי נראה שקצת כעס… אז מה הרווחת?! תן להם את התחושה שאתה בשבילם הכל והם יחזירו לך אהבה כפל כפליים!

רוב נחת ושמחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל