לתרומות לחץ כאן

אמירת תחנון בי"ג סיון

שאלה:

אם הטעם שלא אומרים תחנון בשבעת ימי התשלומין,מדוע יש נוהגים עד יב כלומר יום ו סיון נכלל בשבעה כמו בסוכות ופסח ואם השבעה מתחילים מ ז' סיון כלומר למחרת חג השבועות לכן יש נוהגים עד יג, האם המנהגים נחלקו מתי מתחילים שבעת ימי התשלומין ,מה המקור לכך?
בברכה רבה

תשובה:

אינני מכיר מחלוקת כזו בארץ ישראל, המחלוקת היא רק בחו"ל שיש יום טוב שני של גלויות הדבר משפיע גם על אמירת תחנון ביום י"ג, או שכיון שבלאו הכי הכל זכר למקדש וכו' אין ענין לחשב מהיום טוב שני [שכך סבר השו"ע הרב, שגם בחו"ל אומרים תחנון בי"ג סיון].

יום נעים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה,אומנם כדבריך יש נוהגים שאין אומרים תחנון עד יב סיון,אבל לפי זה אין כאן שבעת ימי תשלומין כיון שמכלילים בשבעה את חג השבועות עצמו ו' סיון והרי שבעה ימי התשלומין ניתנו למי שלא הקריב את קרבן הראיה בחג השבועות ועל כרחך שיש לחשב את השבעה ממחרת החג ולפי זה אין הבדל בין א"י לחו"ל,אז שוב אני חוזר לשאלה מה המקור והטעם לחילוקי המנהגים בזה.
    בברכה רבה וכו"ט

  2. לא הבנתי, עכשיו אתה שואל שאלה הפוכה? בתחילה הגדרת נכון, שכמו בסוכות כך בשבועות, כלומר ימי החג הם תשלומין אז באותה מידה נתנו גם לחג השבועות כמו סוכות ופסח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל