לתרומות לחץ כאן

צניעות בפני ילד קטן

שאלה:

שלום וברכה,
האם יש עניין להקפיד על צניעות של אשה (ואפילו אמו) לפני תינוק (בן)?
גם מהפן ההלכתי וגם מעבר – האם יש בכך עניין.
אם כן, על אילו גילאים מדובר?
נשמח לקבל מקורות לדברים
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ברגע שהילד כבר מבין משהו בודאי יש להקפיד שלא תחרט לו תמונה שאינו צנועה בליבו, אבל תינוק קטן ממש אין צורך להקפיד בפניו. אינני יודע לומר גיל מדוייק, בשו"ע סי' רמ סעי' כ נאמר שאסור לשמש מיטתו בפני כל אדם ואפילו תינוק אלא אם כן הוא עדיין אינו יודע לדבר, החכם עיניו בראשו מה בדיוק עשוי חלילה להקלט במוחו ומה לא.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה המהירה.
    רק כדי לוודא ששאלתי הובנה במלואה –
    אני מתכוונת לדעת גם בפן ה"ענייני" אם אפשר לקרוא לזה כך, האם יש תוספת יראת שמים לתינוק שלא נחשף לחוסר צניעות גם כשעדיין לא מדבר או מבין? או שהעניין הוא רק האם יזכור או לא?

  2. מה שמותר מותר ומה שאסור אסור, אינני יודע לומר אם יש מעלה כזו. באופן כללי כאשר לא מדובר בתינוק ממש ממש קטן כדאי להזהר, איננו יודעים מה ומתי כבר נחרת במוחו.

  3. דרך אגב בענינים אלו ראיתי שמביאים בשם הר"ח פלאג'י (לא זוכר מקור) שלא ילביש תינוק בבגדי אישה כלל כיוון שזה מכניס לו תאוות עד כדי כך שהוא אומר שאם המיילדת עטפה אותו בבגדי אישה רגע זה משפיע על חייו מאד ויהיה בעל תאוות

  4. כל האכלת התינוק הרי נעשית ממקומות המכוסים ולא מהאצבע למשל. יחד עם זאת חז"ל אומרים לנו שהקב"ה ברא את זה לאשה בשונה מבעלי החיים "שלא ינק ממקום הטינופת". רואים כאן לכאורה שני הפכים. מצד א' גם בגיל אפס נזהרים "ממקום הטינופת" אך מצד שני לא נזהרים ממקומות שנחשבים כערווה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל