לתרומות לחץ כאן

שאלה בנושא של גזל גוי

שאלה:

האם מותר לקחת בלי רשות בקבוק במסעדה של גויים ?

תשובה:

שלום וברכה,

בהלכה נפסק שגזל גוי אסור. יש בזה מחלוקת הפוסקים אם איסור זה הוא מן התורה או מדרבנן, אבל זה ודאי שאסור לגזול.

בהצלחה.

 

מקורות:

שו"ע סימן שמח סעיף ב. וסימן שנט ס"א.

שולחן ערוך חושן משפט הלכות גניבה סימן שמח סעיף ב: כל הגונב אפילו שוה פרוטה עובר על לאו דלא תגנובו (ויקרא פרק יט, פסוק יא) וחייב לשלם, אחד הגונב ממון ישראל או הגונב ממון של גוים, ואחד הגונב מגדול או מקטן. הגה: טעות עובד כוכבים, כגון להטעותו בחשבון או להפקיע הלואתו, מותר, ובלבד שלא יודע לו, דליכא חילול השם (טור ס"ג). ויש אומרים דאסור להטעותו, אלא אם טעה מעצמו, שרי. (מרדכי פרק הגוזל בתרא).

שולחן ערוך חושן משפט הלכות גזילה סימן שנט סעיף א:  אסור לגזול או לעשוק אפילו כל שהוא, בין מישראל בין מעובד כוכבים; ואם הוא דבר דליכא מאן דקפיד ביה, שרי; כגון ליטול מהחבילה או מהגדר לחצות בו שיניו; ואף זה אוסר בירושלמי, ממידת חסידות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אתר דין, ישר כח ותזכו למצוות, תענוג לקרוא את התשובות שלכם, אתם עושים עבודה נפלאה באתר, במיוחד לאור העובדה שאתם מצטטים מקורות בצורה יסודית.

    בכולל אני משתמש באתר שלכם זה חוסך לי הרבה טרחה וברורים

    ואגב בכולל מישהו שאל שיש גמרא שה' התיר את ממון הגויים – מה ההסבר לזה מבחינה הלכתית?

    ת.ל

  2. בגמרא ב"ק לח, א אומרת שהתיר ממונן לישראל. וראה בשטמ"ק בגיליון על הגמרא שסובר שדברי הגמרא על ז' אומות שנאמר בהם לא תחיה כל נשמה, ולא נאמר על שאר אומות.
    הש"ך סימן לח הביא מחלוקת ראשונים האם גזל הגוי אסור מהתורה או מדרבנן, ולשיטות שאסור מהתורה צ"ל כדברי השטמ"ק הנ"ל. ולשיטות שזה איסור מדרבנן י"ל שלמרות שהותר הגזל, אסרוהו חכמים משום חילול ה'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל