שאלה:
בסימן שח סע לז כתב מרן במקום פסידא מותר לעשות גרף של רעי אז איך הבין הגרא שמופיע בביה"ל שם בד"ה אין שדעת מרן לא להתיר גרף של רעי במקום הפסד? תודה רבה
תשובה:
הביאור הלכה עצמו שם בסעיף לו מסביר זאת: יש הבדל בין ליצור גרף של רעי עצמו, כלומר ליצור ליכלוך במקום שהוא מפריע כדי להתיר את טלטולו, לבין אם אני כלל לא עושה שום דבר בגרף, אלא מביא עצמי אליו, כמו הדוגמא שהביא השו"ע, שמותר להביא מיטתו לשם כך שממילא יפריע לו הגרף, וגם זה כמובן רק במקום הפסד.
חג שמח.