לתרומות לחץ כאן

אכילת בשר ועוף בליל שבועות

שאלה:

מי שלא רוצה לאכול עוף בליל שבועות כדי שלא יכביד עליו. אך כן רוצה להדר באכילת עוף [לא כמו שנהגו חלק לאכול רק גבינה] ולכן אוכל בסעודה עצמה רק דגים. ולקראת סוף הלילה אוכל עוף, האם זה בסדר. או שכדי להדר, ראוי שהעוף יהיה בתוך הסעודה.

תשובה:

שלום וברכה

אכילת בשר ביום טוב, ובודאי עוף, ענינו שמחת החג, זה לא משהו מאולץ שאדם עושה כמו אכילת מרור בליל הסדר… אינני מכיר אדם שלאחר סעודה שלמה ולילה של לימוד מתחשק לו לאכול עוף ב3:00 לפנות בוקר, כך ששמחת יום טוב בלאו כי לא יהיה לך מכך. אם אתה רוצה לקיים את הסעודה בעוף, תאכל עוף, החכם עיניו בראשו לא לאכול הרבה חלה, ושיהיה גם סלט חי ועוד דברים קלים וכך למרות העוף לא יהיה הגוף כבד מידי, והאוכל חלבי בליל החג, זה אמנם מחלוקת גדולה אבל גם יש לו על מה לסמוך, בפרט אם זה יסייע לו בלימוד [ואגב גם מי שאוכל חלבי צריך להזהר מכל הפשטידות המוקרמות וכו' שלא יהיה כבד מידי].

מקורות:

ברמ"א בסי' תצד סעיף ג' הביא את המנהג לאכול מאכלי חלב בשבועות, ורבים נהגו לעשות סעודה חלבית בליל שבועות, וכך נהג הגר"י קנייבסקי כמובא בארחות רבינו ח"ב עמוד תצ"ד, ואת מצוות השמחה ביום טוב קיים בשתיית יין, אמנם בדרכי תשובה יו"ד סי' פ"ט ס"ק י"ט קרא לנוהגים כן מתחכמים כיון שיש חיוב אכילת בשר גם בלילה, ור' גם במועדים וזמנים ח"ז עמוד קי"ד שהפריך מנהג זה, אך כיום שיש שמחה גם בדגים ושותה יין אפשר לקיים מנהג זה, וראה עוד כאן מה שהובא בענין זה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אשמח לקבל תשובה על עצם השאלה,כי אני נוהג לאכול חלבי גם ביום בסעודה וכמה שעות אחר כך אוכל עוף שלא בסעודה.האם זה בסדר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל