לתרומות לחץ כאן

פלטה בשרית לחלבי

שאלה:

יש לנו פלטה בשרית ואנחנו רוצים להשתמש בה לדברים חלביים.
האם מספיק לעטוף בנייר כסף?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

אם יש על שאריות בשר תנקו קודם, ואחר כך יש לעטוף היטב בנייר כסף ולהניח בתוך תבניות וכדומה.

חג שמח.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אם מנקה היטב ואין שאריות בשר ומקפיד שהתבנית שמניח אינה רטובה בתחתית, גם נייר כסף לא צריך, לא כך?
    שהרי אין המאכל עובר לכלי אלא באמצעות לחלוחית.
    אם רוצה לשים גם נייר כסף – בסדר גמור אבל זה לרווחא דמילתא…

  2. האמת שאם הסיר סגור מאוד לא מצוי שנוטף רוטב, ואני מכיר אישית מורי הוראה שמקילים לגמרי ללא כל נייר כסף, רק מקפידים על ניקיון יסודי של הפלטה.
    בכלל, ברוב בתי ספרד לא נוהגים להחזיק פלטה אחת לבשרי ואחת לחלבי אלא מקפידים על ניקוי בין לבין.
    ובל נשכח שאפילו אם נטף רוטב, וניקה את הפלטה לפני הנחת הקדירה עם התבשיל, הרי זה נט בר נט להיתרא (ואין צורך לחזור שוב על הנידון שיש מחמירים בנט בר נט לפחות לעניין לכתחילה – גם לבני ספרד, כיוון שאני מדבר ברוב בני ספרד שפוסקים כדעת הגר"ע זצ"ל)

  3. גם אני לא מחזיק בביתי פלטה לחלבי, מה שעשיתי הוא דבר פשוט וקל ומונע מכשולים, אינני יודע למה אתה כל כך מהסס בזה, פשוט לשים נייר כסף על הפלטה, נכון שסיר בדרך כלל לא נוטף, אבל לפעמים כן, והרי לא שמים רק סיר, יש כל מיניתבניות פתוחות ולפעמים מוציאים כשזה עוד על הפלטה וכו', מה הבעיה לשים נייר כסף ולהמנע ממכשול? כן ינקו לא ינקו וכו'… אפשר להיות פרקטי ויעיל ולעשות הכל בהידור.

  4. איני מהסס כלל וגם אני הייתי שם ניר כסף במקרה כזה, אלא שהפסק התנגש לי עם מה שאני מכיר מרבותיי, שאחד מהם אפילו הורה להלכה בפסח (ששם ידועה החומרא הרבה), שמי שלעולם אינו מניח מאכל ישירות על הפלטה ורק באמצעות תבנית, ולקראת פסח מנקה היטב היטב את הפלאטה, וגם מקפיד להשתמש בפסח בתבניות כשרות לפסח ומקפיד על יובש בתחתית הכלי, אפילו ניר כסף אינו צריך, ומכאן שעשיתי בראשי קל וחומר לימי השנה בכהאי גוונא שדיברנו.
    המילים "אין להקל ללא ניר כסף", אותן רציתי להבין יותר טוב.

  5. אין לזה כל קשר עם הנושא של פסח שם נעשה נקיון מאוד יסודי ויש אכן הבדל בפסח בין בני אשכנז לספרד, כאן צריך פעמיים נקיון, ולפעמים כן יהיה בן יומו כי צריך בחג עצמו בערב לשים חלבי ובבוקר כבר להניח על הפלטה אוכל בשרי וכדומה, ובחג אי אפשר לנקות, כך שבעיני מי שלא מניח נייר כסף עטוף היטב נכנס לחששות של ממש ומי שאומר לך אחרת פשוט אינו מסתכל על הנושא בצורה פרקטית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל