לתרומות לחץ כאן

פרעות נגד ערבים

שאלה:

שלום. שלשום הייתי בארוע שמחה בעיר מסויימת, וממש ליד התקיימה סוגשל הפגנה והתארגנות של נערים צעירים יהודיים. לאחר צאתי מן הארוע ראיתי שאחד העובדים שהיה בשמחה והוא ערבי להערכתי בן 15 יצא מהמלון (אני מניח שבטעות כי הוא לא ידע מה מצפה לו שם). ואז אותה קבוצה לאחר שדיברה איתו ועשתה וידוי שהוא אכן ערבי, התחילה לרדוף אחריו והצליחה להשיג אותו והשאר….. לא רוצה לתאר. (דרך אגב עברה באזור משטרה ולא שמה לב לכלום). ואני מתוך רחמנותי על אותו נער שממש קודם לכן ראיתי אותו בארוע וראיתי שהוא לא חשוד כמחבל או משהו כזה אלא סתם ילד…, התעשתתי ונסעתי לעבר המשטרה ועדכנתי אותם בנעשה. כי ממש פחדתי שיהרגו אותו. וזה בהחלט היה יכול להגמר כך. בכל אופן הוא יחיד מול עשרות. (וכמובן שישר ברחתי כדי שלא יעשו לי עצמי משהו על זה שאמרתי לשוטרים). ואחרי זה התעוררתי בשאלה האם נהגתי נכון על פי הלכה והאם אין בזה בעיה של מוסר. כי כפי מה שידוע לי נראה לי בסי' שפ"ח בדיני מוסר, מבואר שאף למסור למאסר וכדו' יש בזה אביזרייהו ואיסור מסירה. וכיון שהוא היה גוי ולמיטב ידיעתי אין בזה איסור לא תרצח, אף שודאי זה אסור
אולי לא הייתי צריך להגיד לשוטרים ול ידי זה אולי היו נעצרים חלק מאותם צעירים. ואולי מסרתי אותם למאסר.

תשובה:

ודאי נהגת כהלכה! יהודי שפוגע היום בערבי עובר אורח תמים ועוד ילד, מסכן במישרין יהודים אחרים. יהודים לא מתנהגים כך, וחובה לערב את המשטרה בכל אירוע כזה.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יישר כח על התשובה ועל המהירות של התשובה. רק רציתי לדעת עוד מאיזה איסור אסור להרוג גוי. כי לא תרצח כתוב להדיא שאין בו. וגם מה שמדוייק מהרמב"ם פ"ב מהל' רוצח הל' י"א (יעו"ש בכסף משנה) שההורג גוי דינו מסור לשמים כמדומה שזה רק בגר תושב. וכן נראה מהמנחת חינוך. ואולי בגלל צער בעלי חיים, או בל תשחית?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל