לתרומות לחץ כאן

עירובי חצרות במלון

שאלה:

שלום אני נמצא בבית מלון בחול שבעליו הוא יהודי לא שומר תו"מ.זה מלון שנמצאים גויים. אם יש יהודי שנמצא באותו מלון,.למלון יש חדר אוכל משותף ובחדרים אין מטבח.האם האפשרות לשתות קפה בבוקר או פירות ואפשר לטלטל במלון או שצריך לעשות עירוב?

תשובה:

שלום וברכה

קפה בלי חלב [בחלב יש לחוש לחלב עכו"ם] או פירות שאינם של ארץ ישראל [שאין לחוש בהם לתרומות ומעשרות] לא צריכים כשרות.

בנוגע לעירוב חצירות לאורחים השוהים בבית מלון, בדרך כלל האורחים נחשבים כאנשים נפרדים ומשום כך הם אוסרים את הטילטול זה על זה. ולכן יש לעשות עירובי חצרות לפני שבת.

הדרך לבצע עירוב חצרות בבית מלון כאשר מתארח איתם גוי [שדירת הגוי אוסרת על ישראל לערב בפת בחצר שדר בה יחד עימם], היא לשכור את רשות הגוי מבעל המלון בערב שבת [דבר זה מועיל כיון שבאופן כללי יש זכות לבעלי המלון להעבירו מחדר לחדר, או להחזיק בחדרו חפצים מסויימים לפי המנהג].

 

מקורות:

 

ראה ס’ ארחות שבת פרק כח בהערה קמט, שאף על פי שהם סועדים בחדר אוכל אחד ומשותפים בפת הם נחשבים כדיורים חלוקים כיון שעיקר דעתם על היא על חדרם, והאכילה בחדר האוכל אינה אלא עראי, שהרי אינם סועדים יחד וכלל אינם מכירים אלו את אלו. כמו כן, אם יש ביניהם גוי הוא גורם איסור לכולם כיון שלא שייך שיתוף איתו.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. לעניין פירות, לענ"ד תלוי אולי במדינות (שסטטיסטית ראוי לחשוש יותר \ פחות) אך ייתכן שראוי לחשוש לציפוי אסור על פירות (שלאק ועוד), יש על זה מידע באתר כושרות.
    אינני רב או משהו, רק משתף ממה ששמעתי בחיים.

  2. עכשיו הבנתי, הבעיה הזו מצויה למיטב ידיעתי רק בתפוחי עץ, יש בה מחלוקת ידועה שעסקנו בה כאן באתר תוכל למצוא לפי החיפוש וזו אכן הערה נכונה.

  3. תודה. אצרף כאן לטובת המעיין בתגובות וסתם לשתף את הרב בעוד פרטים (למשל שיש מי שחושש, אינני יודע אם בצדק) לבעיה זו גם בפירות\ירקות אחרים וכן לא רק לשלאק עצמו אלא לסוגי ציפויים נוספים.
    מקווה שזה בסדר לשתף כאן אתר אחר (כושרות).
    https://www.kosharot.co.il/index2.php?id=416801&lang=HEB
    ובנוסף:
    https://www.kosharot.co.il/%D7%9B%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C%D7%90%D7%A7

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל