לתרומות לחץ כאן

תפילת בכוונה או לומר ברכת כהנים?

שאלה:

בבית כנסת שאני מתפלל בו בשבת מתפללים ממש מהר 18, אני צריך לקרוא ממש מהר ושאני מסיים הם כבר אחרי קדושה, הבעיה שאני כהן ואני צריך לעשות ברכת כהנים וליטול ידיים, מה שגורם לכך שאני מתפלל את התפילה בלי כוונה ורק להספיק מהר ליטול ידיים ולעשות ברכת כהנים, המצב הזה ממש לא נעים לי, יש לכם אולי פיתרון למצב הזה?

תשובה:

שלום וברכה

בס' תפילה כהלכתה הביא בשם הגרי"ש אלישיב שעל הכהן להזדרז בתפילתו כדי להספיק לומר ברכת כהנים, אבל לא באופן שמתפלל "שלא כדין בחפזון ממש". כמובן נטילת ידים ניתן לעשות לפני שמונה עשרה, זה גם יחסוך זמן… אם יש לך מנין אחר יותר נינוח זה ודאי עדיף… באופן כזה שאתה מרגיש שהתפילה ממש ללא כוונה בסיסית וזה בכלל "בחפזון ממש", יתכן שעדיף להתחיל שמונה עשרה לפני הציבור.

בהצלחה

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. כן בשבת אני מתפלל בלי שום כוונה,אפשר ליטול ידיים שאני מגיע לבית כנסת, לסיים 18 אחרי שהם מסיימים קדושה ואז לעשות ברכת כהנים?
    כנ"ל במוסף -רק ליטול ידיים אחרי קריאת התורה?

  2. אפשר בהחלט. רק אם אתה כבר באלוקי נצור ויש קדושה, תגיד יהיו לרצון ותענה את הפסוקים קדוש וברוך, וגם אמן של הא-ל הקדוש ותסיים את השמונה עשרה.

  3. לכתחילה יש ליטול ידים סמוך ממש לברכה ולא להפסיק בין הנטילה לברכה למעט עניית אמן של חזרת הש"ץ, אולם בשעת הדחק כמו בשאלתך, ניתן לסמוך על נטילה מוקדמת יותר אם יודע ששמר ידיו בנקיות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל