לתרומות לחץ כאן

קפה עם חלב לפני ברכות השחר ותפילה

שאלה:

שלום כבוד הרב,
האם מותר לשתות נס קפה (עם סוכר וחלב) לפני שחרית? לפני ברכות השחר והתורה? לפי הספרדים בבקשה.

אמרתי לאמא שלי שעדיף שלא, ואחרי שבמסירות נפש היא קיבלה את זה על עצמה (כי זה מאוד קשה לה), היא פתאום שמעה ברדיו שהרב אמר שמותר.

תודה רבה!!!

תשובה:

שלום רב

מותר לשתות קפה או תה ממותקים לפני התפילה, ונהגו להקל גם בחלב, כיון שבזמנינו אין זה דרך גאווה.

מקורות:

ראה משנה ברורה סי’ פ”ט ס”ק כ”ב, ואף שכתב שם שמותר ליתן סוכר רק בפיו כדי למתק את השתיה, אך כיום כתבו הפוסקים שמותר אף ליתן סוכר בקפה כיון שכך נוהגים ואין בזה דרך גאווה, יעוי’ באז נדברו חי”ב סי’ כ”ז, ושש”כ פרק נ”ב הערה ל”א ודע”ת סי’ פ”ט סעיף ג’ ואחרות רבינו ח”א עמוד נ”ז בשם הקה”י והגרש”ז אוירבך זצ”ל, ויש לסמוך על כך גם לגבי החלב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בעניין שתיית נס קפה לפני התפילה ידועה דעת הראשון לציון שליט"א (בילקוט יוסף):
    "רבים מהאחרונים מקילים לשתות קפה המזוג עם מעט חלב, שדוקא לשתות כוס חלב בעין יש להחמיר, מה שאין כן בקפה שיש בו מעט חלב יש להקל. ויש חולקים ומחמירים בזה. ונראה שיש להקל בזה לאדם חלש. ומכל מקום ראוי שקודם לכן יברך ברכות השחר וברכות התורה, ופרשת העקידה, וקצת מסדר הקרבנות, ואז ישתה הקפה במזיגת חלב."

    איני יודע אם גם באישה לפני ברכות השחר יש את הדינים של אכילה ושתייה אבל אם כן, אז יש סמך למה שהבן אסר וגם אם כעת רוצה להקל אולי כדאי שלא יצא כסת מחמיר בעיני אימו ויראה לה שיש מקום להחמיר ולא טעה.

  2. למעשה יש להקל בפרט לאשה, ובשבת יש להקפיד שאשה תשתה לכתחילה דוקא לפני ברכות השחר ולא אחר כך שכבר יש ספק אם התחייבה בקידוש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל