לתרומות לחץ כאן

נקיון הגוף לפני תפילה ולימוד

שאלה:

שלום
מתנצלת מראש על שאלה קצת מביכה. אני סובלת מבעיה מסוימת באיזור פי הטבעת-הבעיה מתבטאת בדליפה מאד קלה של צואה בלי שליטה. זה מתבטא בכך שאחרי ניגוב יסודי בשירותים (שכולל שימוש בבידאן ומגבונים לחים עד לניקיון מוחלט) זמן קצר לאחר מכן אני מתחילה להרגיש גרד ועקצוץ במקום ובניגוב חוזר שוב רואה מלוכלך. הדבר יכול לחזור על עצמו כמה וכמה פעמים לאואך היום. לעיתים אני לא מרגישה את הגרד ועדיין אם אנגב שוב מגלה שוב לכלוך. כרגע אני בהריון ברוך ה׳ וסובלת בנוסף גם מבעיה של טחורים והמצב לפעמים מגיע לכך שגם התחתון שלי מוכתם בצואה בכמות מועטה מבלי שאני שולטת בכך ולא תמיד אני מרגישה את זה. השאלה היא – מהי התנהלות הנכונה במצב כזה מבחינת תפילה, ברכות, לימוד תורה ? האם אני אמורה לבדוק כל פעם אם אני נקיה? (לא הייתי רוצה להגזים בזה וזה יכול ממש להקשות על התנהלות תקינה). מה הדין אם התפללתי ואז גיליתי שלא הייתי נקיה?

בכבוד רב,
נעמה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית רפואה שלמה ולידה קלה ובריאה!

זו תופעה מצויה כאשר סובלים מטחורים, לכן חשוב לטפל בטחורים עד כמה שאפשר.

לעצם הענין, הכלל הוא כך, צואה שעל הבגד, כיון שהוא מכוסה אינה אוסרת להתפלל [כמובן לכתחילה יש צורך בנקיות אבל זה לא מעכב], הבעיה זה מצואה במקומה, כלומר בפי הטבעת, כאשר היא במצב כזה שאם את יושבת ניתן לראותה בחוץ, במידה והיית מסתכלת שם. מה שמקנחים בפנים ומוצאים ליכלוך, עדין לא בעיה, רק אם יש צורה כזו שנראית בחוץ זה מעכב.

לכן, לפני תפילה ממש תבדקי, במשך היום, אם קיים חשש כזה כמו שהזכרנו, וגם הרגשת את התחושה המאפיינת ממש תבדקי לפני דברי קדושה, אבל בלי הרגשת תחושה זו את יכולה לסמוך על כך שכאשר בדקת בפעם האחרונה היה נקי.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל