לתרומות לחץ כאן

בחורה שנאנסה בילדותה – שידוכים

שאלה:

לוחצים על ראובן לעשות שידוך היות דהוא קרוב לדני המשפחות בין איש ממשפחה חרידית והוא בן ארבעים עם אשה בת שלושים ושלוש שגם היא ממשפחה חרדית.
הבחור שנה ופירש וחי חיי אשות עם כמה נשים אבל עכשיו ב׳׳ה חזר מסורו וחזר בתשובה באופן רציני והמשודכת יודעת זאת.
לגבי המשודכת המצב גם חמור היא נאנסה ע׳׳י חבר של אביה כשהייתה בגיל שמונה ולא סיפרה זאת לאף אחד עד שאפילו ההורים שלה עד היום לא מודעים מהאסון הנורא הזה שכשהייתה צעירה פחדה לדבר ומשגדלה לא רצתה לדבר כי היא אומרת שמי שאנס אותה נשוי עם ילדים וחזר בתשובה ממש ולא רוצה להוציא עליו שם רע.
הסיפור של האונס יש רק שתי חברות אדוקות שלה שיודעות הסיפור עכשיו כשידעו שראובן עומד לעשות את השידוך באו וסיפרו לו את סיפור האונס. וכמובן הנאנסת לא יודעת שראובן יודע מזה.
שאלת ראובן היא מה מקובל לעשות.
א. לא לעשות השידוך?
ב. לעשות השידוך בלי להגיד האמת. עם חשש שיבין שמשהו קרה היות שהיא לא בתולה.
ג. להודיע לכלה שצריך להגיד האמת.
או יש עצה אחרת?
והכל בחשש שההורים ידעו מזה ואי אפשר לדעת איך יגיבו לגבי האונס וכל ההשלכות אם יוודע הדבר.
בברכה

תשובה:

שלום רב,

לא הבנתי מה הבעיה? אם ראובן יודע שיתכן שאינה בתולה ובכל זאת רוצה (והגיוני שירצה בשידוך) מה הבעיה? לשם מה לדבר על כך, או חלילה להוריד את ההצעה הזו בגלל זה.

הבעיה היא כאשר המשודך אינו יודע שהאישה אינה בתולה למרות שהיא אמורה להיות בחזקת בתולה. יש בעיה עם הכתובה שהוא מתחייב לכתובה של מאתים כאשר זה לא אמור להיות כך, או גם חשש לקידושי טעות. וכבר כתבנו על כך כמה פעמים. הפוסקים דנו בשאלה זו (עין יצרק, שו"ת רב פעלים, הגרי"ש אלישיב ועוד). אבל כאשר הוא מודע לכך ברור שאין שום בעיה. זכותו להתחייב לכתובה של מאתים למרות שלא היה מגיע לה. והכל בסדר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל