שאלה:
ראיתי הרבה פעמים באתר שהמנהג כעה"ש שאוסר הכנת תה בכלי שלישי כי "עינינו רואות שמתבשל". וידוע שהאגרות משה תמה עליו שהרי אם כוונתו לצביעת המים הרי גם מים קרים בסופו של דבר יקבלו את הצבע. לכ' טענה נכונה אבל וודאי שעה"ש לא היה טועה בהגיון כה פשוט, ומה אם כן משיבים לאג"מ לקיים את מנהג האשכנזים שמחמירים בזה וכדעת עה"ש?
תשובה:
הכוונה לא לצביעת המים בלבד, כל האפקט קיים בשווה גם בכלי שלישי, נתינת הטעם במים באופן מלא, הטעם והתחושה תהיה כשל תה לכל דבר, בשונה ממים קרים כמובן.