לתרומות לחץ כאן

פיצוי של חנות מושכרת בגין הסגר בקורונה

שאלה:

שכר בנין עבור עסק גדול מאד, ובתקופת הסגרים לא שילם שכירות עקב לטענה של מכת מדינה, ועתה טוען המשכיר שני טענות למה הוא חייב לו א' בגלל שהוא קיבל תקציבים ומענקים מהמדינה, ואם כן זה כמו פורע חובו של חבירו כיון שהמדינה שילמה עבור השכירות והם כתבו מפורש שחלק מהמטרה שלהם זה השכירות ואם כן זה כסף עבור פרעון חובו של חבירו, ב' שהוא אמר לו אם אתה לא משלם אני רוצה שתצא מכאן והוא לא רצה לצאת אם כן הוא נשאר עם החוזה שכירות וא"כ הוא צריך לשלם כפי מה שכתוב בחוזה, ואם נאמר שבמכת מדינה לא מתבטל החוזה אם אטו מי ששכר צימר מחבירו ול"ע זרקו טילים וכולם ברחו בעל הצימר לא יוכל להשתמש בצימר כיון שזה מושכר ? כי במכת מדינה החוזה אינו מתבטל אלא התורה אומרת שלא צריך לשלם, ובאמת במכת מדינה מתבטל החוזה או שהתורה אומרת שהחוזה קיים ולא צריך לשלם?

תשובה:

שלום וברכה,

השוכר שקיבל פיצויים וכיסו לו גם הוצאות השכירות חייב לשלם את השכירות לבעלים, אם השוכר מרוויח בחנות 10,000 ומשלם שכירות 5,000 וקיבל 5,000 הרי שה5,000 הוא הרווחים של המשכיר כיון שהעסק זה מכניס רווחים גם למשכיר ולכן צריך לשלם את הרווחים למשכיר. ואם לא קיבל מלא צריך לשלם לפי אחוזים למשכיר.

בין אם המשכיר קיבל פיצויים ובין אם לא קיבל היה יכול לכתחילה לדרוש או תשלום מלא או לבטל את השכירות. למרות שהשוכר לא חייב לשלם על תקופת הסגר אבל המשכיר לא חייב להמשיך את הסכם השכירות. אבל אם לא דרש ביטול לא יוכל עכשיו לדרוש ביטול שכירות. 

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא הבנתי מאומה!
    יש שאלה עקרונית במכת מדינה מתבטל החוזה או שהחוזה נשאר?
    וגם אם זה נקרא פורע חובו של חבירו, ומטרת המענק היתה גם לשלם את החובות

  2. במענק כלול גם השכירות ולכן צריך לשלם את השכירות למשכיר.
    החוזה לא בטל, אבל המשכיר יכול לבטל את הכשירות, נכון שהלוקח אנוס אבל המשכיר לא חייב להמשיך להשכיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל