לתרומות לחץ כאן

שכירות דירה במירון לאחר האסון

שאלה:

שכר צימר במירון לשבת, ועתה טוען שהמחיר הוא גבוה מאד ביחס לשבת שהיתה שם בגלל האסון הנורא, ורוצה שבעל הבית יוריד לו במחיר.
ובעצם השאלה רחבה יותר כדי לסבר את השאלה הקודמת אדם שכר דירה במושב הסמוך לחרמון שברור לכולם שאין מה לעשות שם בלי שאפשר לעלות להר החרמון אמנם אפשר להנות מהשקט וכו' אך לא זה מה שמצדיק את המחיר עם סגרו את ההר והאתר ואי אפשר להגיע מה הדין אם צריך לשלם את המחיר הגבוה או שנאמר שזה ברור בשכירות שאדעתא דהכי הוא שילם כזה מחיר וזה 'כאילו' שבעל הצימר נותן לו צימר עם אפשרות לעלות להר החרמון ובלי זה אשלם לו פחות או דילמא לא.
וכמו כן בהר מירון שזה ברור שהמחיר המופקע לצימר הוא בגלל האוירה המיוחדת והטישים וכו' וברגע שהכל לא מתקיים הרי זה כעין 'מכת מדינה על המחיר,.

תשובה:

שלום וברכה,

השמחה במירון שנהפכה לאבל ה"י הוא דבר חיצוני לשכירות הדירות, ואין כאן תקלה בבתים השכורים, ולכן אין כאן מום בניתן לבטל בגינו את המקח ולא לדרוש מחיר זול. בנוסף, כיון שניתן לשכור במירון באותה שבת, אלא שהנאה לא שלימה אין זה מכת מדינה וכמבואר בשו"ע שאם התייבש המעיין הראשי של העיר נחשב מכת מדינה, אבל אם התייבש המעיין הקטן וניתן לדלות מים מהמעיין הגדול אין זה מכת מדינה מאחר וניתן לטרוח ולהגיע לתוצאה. הרי לנו שאם לא בוטל השכירות לגמרי אינו מוגדר כמכת מדינה.

בהצלחה.

מקורות:

שו"ע חו"מ סימן שכא.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל