לתרומות לחץ כאן

ריבית בפיצוי במסעדה

שאלה:

קניתי במסעדה מס מאכלים ושילמתי ואחד מהם בשווי 10 ש"ח לא היה.אמרו לי שפעם הבאה שאבוא יפצו אותי. בפעם הבאה מנהלת השירות במקום (מדובר בשכירה של רשת גדולה) פיצתה אותי במאכל ששוויו 14 שח. שאלתי היא מצד ריבית- לכאורה הלוויתי 10 ש"ח וקיבלתי חזרה 14 ש"ח אולם מאידך ברור שסוג פיצוי כזה לא נעשה בגלל ההלוואה אלא כדי לשמור על השם הטוב או מטעמי נוחות ולא בגלל ההלוואה כי ברור שביום יום גם נותנים פיצויים כאלו גם למי שמשלם ומקבל מיד בלי "הלוואה".

תשובה:

שלום וברכה

נכונים דברים שאם התוספת בפירעון היא לנוחות בלבד יש להקל, אבל במקרה שלך לא ברור שזה בגלל נוחות ולא בגלל המתנת המעות. אם הלקוח היה דורש באותו מעמד מאכל חלופי או החזר כספי היה מקבל שווי של 10 ש"ח ולא יותר, ומאוד יתכן שהתוספת שנתנו לו היא רק בגלל שעבר זמן ויש חוסר נעימות לבעל המסעדה ולכן רוצה לפצות בתוספת תשלום, ולכן יש בדבר זה משום איסור ריבית.

בהצלחה. 

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מה אם במעמד השני הבעלים אומר שגם אם זה היה במעמד הראשון היה נותן משהו ב14 שח (וכגון שזה טירחה בשבילו להחזיר לכרטיס אשראי כסף והוא בלחץ מזרם הקונים או סתם כי הוא מכיר את הלקוח שקונה קבוע או אף שאינו מכיר אלא רוצה שימצא חן ויבוא בעתיד וכולי)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל