לתרומות לחץ כאן

לאיזה שדכן לפנות במקרה של הצעה חוזרת

שאלה:

שלום וברכה,
אני בחורה בשידוכים ,והייתי אצל שדכנית לפני זמן על מנת שתכיר אותי ,ובאותו מעמד היא ציינה 3 שמות שהיא חושבת שיכולים להתאים (בלי להציע אותם עדיין), לבסוף היא הציעה לנו בצורה רישמית הצעה א' ועליה התמקדנו .
תוך כדי הבירורים ,בלי קשר בכלל ,שדכנית אחרת פנתה ובמקרה הציעה את אחד מהשמות השניים שהשדכנית הראשונה העלתה (-לא הצעה א'-) והציעה לנו אותו בצורה רישמית עם רזומה ומספרים לבירורים ומסתבר שהיא גם העבירה את הפרטים שלי לצד השני (-הצעה ב'-) .
שאלתי היא:
במידה והצעה א' לא תצא לפועל ואנחנו נרצה לגשת להצעה ב' -האם יש לנו איזה חיוב לנהל אותה דווקא דרך השדכנית הראשונה ש(רק) ציינה את שמו לראשונה או שדווקא השנייה היא זו שצריכה לנהל את ההצעה, או שלחילופין זה נתון להחלטתנו לבחור בין השניים….?
תודה רבה על המענה

תשובה:

שלום וברכה,

יש לפנות לשדכנית השנייה שהציעה את ההצעה. 

בהצלחה ובשורות טובות.

מקורות:

הראשונה שזרקה כמה שמות לא נחשב להצעה. הצעה היא לתת שם ולקדם את הדברים, והראשונה שהביאה כמה שמות והתקדמה רק אם שם אחד, והשנייה הציעה את השם השני בצורה פרטנית השנייה נחשבת שדכנית בהצעה השנייה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ומה קורה במצב בו שמעון הציע הצעה, היו בירורים וההצעה לא התקדמה לפגישה וכעבור זמן, ראובן שמע שבעבר שמעון ניסה לשדך את אותו שידוך ולא הצליח והחליט לנסות בעצמו – והפעם זה הגיע לפגישה. מי צריך לנהל את השידוך (תיווך) ומי יקבל את דמי השידוך במידה ויסגר?
    תודה רבה.

  2. אתם יכולים לבחור במי שתרצו – מי שנראה לכם שיותר יצליח לקדם את השידוך.
    אם השידוך ייסגר, נצטרך לשמוע מה כל אחד עשה.
    בהצלחה ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל