לתרומות לחץ כאן

שאלה לגבי תיווך דירה

שאלה:

ראיתי דירה שאהבתי דרך מתווך והקבלן לא מוכן לרדת מסכום מסויים. והמתווך רוצה גם אחוז דמי תיווך. אמרתי למתווך שזה לא מספיק אז סגרנו את העסקה.

כרגע ראיתי שיש חברת תיווך (מדובר על אגן האיילות בגבעת זאב) שעובדת על הפרוייקט הזה של הקבלן ולא לוקחת דמי תיווך מהקונה (רק מהקבלן). האם יש בעיה לפנות לחברה הזו בנסיון לרכוש את הדירה ובכך גם לא לשלם דמי תיווך כלל, היות והעסקה עם המתווך הראשון נגמרה? במידה והחברת תיווך תצליח להגיע רק לאותו מחיר שהמתווך הראשון הגיע, ואני אחליט ללכת על זה, האם יהיה עלי לשלם דמי תיווך למתווך הראשון שג"כ הצליח להוריד את הקבלן לאותו מחיר?

שאלה שניה ולא קשורה להלכה בכלל, אבל בכל זאת אמרתי שאשאל דעת תורה ואולי מישהו יהיה בקי בנושא, האם אין זה קצת מוזר שקבלן עובד גם עם משווק וגם עם מתווך? למה לו לבזבז כסף על מתווכים? האם זה אומר שמשהו צריך בדיקה ומדובר בדירות שלא הצליחו למכור מסיבות לגיטימיות ואז כדאי להתרחק מהדירות האלה? תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

אם החברת תיווך מציעה אותו מחיר שהציע המתווך הראשון תצטרך לשלם דמי תיווך למתווך הראשון. ולא יעזור ללכת לחברת תיווך ולהיפטר מתשלום של תיווך. אם החברת תיווך מציעה לך מחיר נמוך משמעותי שהמתווך הראשון לא יוכל להציע תוכל להתעסק עם המתווך השני.

העובדה שהצגת לא מחייב להתרחק, אבל מצריך בדיקה, וכדאי שתבדוק אצל אדם חיצוני שמבין בנושא.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל