פדיון כפרות עכשיו

התרת קבלה טובה

שאלה:

לרב שליט"א שלום רב
ברצוני לדעת אם אדם מקבל על עצמו קבלה מסוימת שתהיה לרפואת פלוני, ואחרי כמה שנים רוצה לעשות התרת נדרים כי לא נוח לו עם הקבלה , ועשה התרה, האם זה מסוכן עבור זה שקיבל לרפואתו או עבורו? האם זה נקרא נדר בעת צרה? (בקבלה לא השתמשו בלשון נדר, ורק אמרו שזה יהיה קבלה לרפואת פלוני והכוונה להמשיך גם אם חלילה לא תהיה רפואה).
ב. מה זה בדיוק נדר בעת צרה איך זה נאמר.
תודה תזכו למצוות.

תשובה:

שלום וברכה

אין בזה כל סכנה לאותו אדם, מי אנחנו שנקבע שמה שעשינו זה מה שעשה לו את זה ושחייו תלויים כביכול בקבלה שלנו… להבא יש לזכור בכל קבלה טובה לומר בלי נדר! לא נכנסים לשאלה של נדרים! לא מדובר בנדר בעת צרה כיון שבסופו של דבר זו לא הייתה הצרה שלך ב"ה. נדר בעת צרה אינו נוסח מסויים אלא סיטואציה בו אדם מקבל קבלה ויש לה תוקף חזק יותר מחמת הדוחק והצורך שהוביל אליה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. זה נחשב נדר בעת צרה.
    הרמ"א (רכח סעיף מה) כתב: `הנודר בעת צרה אין להתיר לו נדרו, אלא לצורך מצוה, או לצורך גדול, כדין הנודר על דעת רבים. ומיהו; אם התירו בדיעבד, מותר`.
    השולחן ערוך שם כתב: הנודר על דעת רבים – אין לו התרה בלא דעתם`. וכתב הרמ"א בהגה: `ולעשות שלום בין איש לאשתו, או משום צרכי רבים, מקרי דבר מצוה להתירו`.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל