לתרומות לחץ כאן

אמונת חכמים – להפסיק טיפולי פוריות?

שאלה:

שלום רב,
אנחנו נשואים ברוך ה׳ כ-14 שנים ומודים לה׳ על כך, עדיין אנו מצפים ומתפללים לילדים זקש"ק. עשינו הרבה השתדלות מכל כיוון- טיפולים טבעיים וקונבציונלים, סגולות, ברכות ותפילות…
זכינו להתברך גם כמה פעמים ע"י גדול בישראל שיהיה לנו ילדים ולאחרונה בירך אותנו שיהיה בקרוב, השאלה שלי האם אנו צריכים להמשיך לעשות טיפול או לחכות ולראות את הישועה בקרוב??
מה עלינו לעשות?? לחכות חודש בלי טיפולים??
אשמח לתשובה בדחיפות..
תודה.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער את הכאב שלכם, יתן ה' שתזכו לראות זרע של קיימא בקרוב ממש.

נחלק את שאלתך לשתים:

אם השאלה היא אם יש חובה כל חודש לעשות טיפולים מייסרים ולהתאכזב וכו', או שמותר לקחת קצת פסק זמן ולנוח לאגור כוחות חודש חודשיים להמשך, בודאי מותר, הנפש שלנו היא דבר יקר וצריך לשמור שלא להעמיס יותר מידי. יש לשהתדל, אבל גם לפצות את עצמכם ולדאוג לשמחה בבית כל הזמן.

אם השאלה האם בגלל הברכה להפסיק, ודאי שלא להפסיק! "מזה ומזה אל תנח ידיך", אדם מחוייב בהשתדלות כדרך כל הארץ ולא לצפות ולסמוך על ניסים, אף רב אינו נביא לדעת מתי תזכו לזרע בר קיימא, כולם רק יכולים לברך ולהתפלל ולקוות ביחד איתכם. ברכה של צדיק מועילה מאוד והיא סגולה גדולה מאוד, אבל אין לסמוך על זה שכביכול עכשיו בודאי תבוא הישועה, בכלל אין לסמוך על ברכות אלא על ה' יתברך, לבטוח בו ולצפות לישועתו, שבזכות ברכת הצדיק, בזכות אמונתכם בה', בזכות התפילות שלכם, ישלח לכם ישועתו בקרוב.

בשורות טובות, נשמח אם תבשרו לנו כשיבואו…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל