שאלה:
ידוע המנהג שבשבוע שחל היורציאט של הנפטר מתחילים לומר קדיש מתפילת ערבית של שבת הקודמת ליורציאט עד ליום היורציאט,לעיתים בשנים מסוימות זה יכול להיות כל השבוע ולעיתים רק ימים אחדים,מה המקור לכך ומה הטעם
בברכה רבה
תשובה:
המקור בס' שלמי ציבור למהר"י אלגזי עמ' קצ, והובא בשו"ת רב פעלים ח"ג יו"ד סי' לב, לא כל כך ידוע טעם מנהג זה, ובאר"י הובא בשער הכוונות שהיה אומר קדיש רק ביום הפטירה, אבל כך נהגו הספרדים ואין לשנות. מסתבר שהטעם משום שכל ימות השבוע מתברכים מיום השבת ויש שורש לכל מאורע בשבת שלפני כן.
ראשית תודה על הבאת המקור למנהג.ולענ"ד הטעם לכך משום שכל שנה דנים את האדם ביום פטירתו ולכן אומרים קדיש ומשניות לע"נ כדי שיזכה בדין ולהעלותו מדרגה אחר מדרגה.זכורני שראיתי לפני שנים של רבי אליהו מזרחי שנשאל מדוע יש צורך כל שנה לעשות אזכרה ותשובתו היתה כעניין הזה.אבל למה לא קבעו מספר ימים קבוע כל שנה,בדומה לעשרת ימי תשובה?
השאר תגובה