לתרומות לחץ כאן

שימור זכיות שלי לגבי בניה קלה מתחת לבית שלי שנעשה לבי"ס לבנות

שאלה:

מוסד שכר דירה קרקע מתחת לבית שלי ובנה בחצר בניה קלה (פאנלית) על כל החצר בשביל בי"ס לבנות
מה שגרם לזה שמאוד קל לטפס ולהגיע לבית שלי מבחוץ למרפסת
מה שיכול לגרום לפריצות ולגניבות, וכן ילדים שמטפסים על הגג של הבניה קלה וממש ממש כשקיניתי את הדירה לא לזה היתה הכוונה וכן מה קורה לגבי בניה מסביב אני לא מכיר את כל החוקים אבל אם עוד כמה שנים זה יפריע לי לבנות וכו' ואז לא יהי עם מי לדבר
בקיצור איך דואגים שהזכיות שלי לא ייפגעו
ואם ח"ו קורה נזק שיהיה לי את מי לתבוע וכו'

תשובה:

שלום וברכה,

תחילה יש לך לעשות מחאה בפני שני עדים ולכתוב את המחאה ולהחתים שני עדים. המחאה צריכה להיות שאין לך הסכמה על הבנייה קלה שהם עשו בחצר המשותפת, וכן אם תרצה להרחיב ע"ג יצטרכו לבנות בנייה טובה ולא בנייה קלה.

לגבי הסכנה שעלולים לפרוץ לביתך, יש לך להתרות בהם שיעשו סורגים כדי לסלק את הסכנה.

בהצלחה.

מקורות:

כדי שלא יהיה שום טענת חזקה על השטח, יש לעשות מחאה. בנוסף לעשות מחאה בפני שני עדים שאתה לא מוותר על בנייה קלה, ואם תרצה להרחיב בהמשך תוכל לדרוש שיבנו בניה חזקה שתוכל לבנות ע"ג.

ראה שו"ע סו"ס קנה גבי גדר שנפרצה ויש סכנת גנבים שיש מחלוקת אם חייב לגדור כדי שלא ייכנסו גנבים ואם לא גדר האם חייב לשלם. ונראה שגם לפוטרים יודו שאסור לעשות מעשה שעלול לסכן מפני סכנת גנבים, שלמרות שאין חיוב תשלומים משום שהוא גרמא, אבל לכתחילה ודאי שאסור להזיק גם בגרמא.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האם צריכה להיות מחאה בעה"פ בפני שני עדים או שניתן לשלוח מכתב מחאה לשני עדים וכל אחד יחתום עליו אחד אחרי השני כל אחד לעצמו שלא בפני חבירו?
    והאם עדים מותר להיות בני משפחה?

  2. צריך שימחה בפני ב' עדים כשרים. ויכתבו א המחאה בשטר. ויש למחות כל ג' שנים. לפי דעת הש"ך המחאה בפני שני עדים א"צ שהמחאה תהיה בני שניהם ביחד ומועיל אם מחה זה שלא בפני זה. והתומים והשער המשפט כתבו שדברי הש"ך צ"ע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל