לתרומות לחץ כאן

נזק של רכב בעת הרכישה

שאלה:

שלום הרב,
מה הוא הדין כאשר ביקשנו מסוחר המכוניות שלנו להביא מכונית מסוימת. חתמנו על החוזה. הסוחר ביקש ממני להקפיץ אותו הבייתה, אז לקחתי אותו. בדרך אבי שהיה בתוך המכונית לא אהב את המכונית באופן הכללי. כאשר הגענו לביתו של הסוחר חמתו של הסוחר נסעה אחורנית פגעה באוטו שלנו. הסוחר ביקש מאיתנו לא לעשות שום דבר (לא לקרוא למשטרה או להחליף מידע של הביטוח) ואמר שהוא יתקן זאת. אבי שלא אהב את כל העיניין שהיא פגעה ובנוסף לא אהב את האוטו ביקש ממנו לקחת את האוטו ולהביא לו אוטו אחר לא מאותו המותג. הסוחר ביקש 250 דולר על זה שהוא לוקח את האוטו האם נכון ביקש או לא. ומה היה הדין אם המקרה נשאר כמו שאמרתי ורק לא הינו חותמים על החוזה מה היה הדין אז
תודה רבה מראש.

תשובה:

שלום וברכה,

בנידון המסוים שבו מדובר בשאלה שכבר שני הצדדים הסכימו על העיסקא המדוברת של קניית הרכב, וכבר חתמו על הדבר בחוזה. החתימה של החוזה מקנה את הרכב ללוקח, ולכן הרכב עבר לרשותכם. וכן הנסיעה שנסעתם ברכב בצידי רה"ר נחשב לקניין משיכה. אבל יש באפשרותכם לתבוע את חמותו של הסוחר מאחר והיא הזיקה אתכם. ואם הסוחר דורש תשלום באפשרותכם לדרוש תשלום מחמותו.

בנוסף, אם יש חוק בארה"ב [מקומו של השואל] שהקונה יכול להחליף את הרכב תוך מספר ימים מעת הקנייה, יש לו זכות החלפה והקניין בטל, ואין צורך לשלם על הנזק שלא נגבה מחמת המוכר עצמו.

אמנם אם גם לאחר שחתמתם את החוזה, עדיין לא התחייבתם לרכוש את הרכב אלא שהנסיעה הייתה ע"ד לבדוק אותו אם כן עדיין לא חל קניין, ויש אפשרות להחליף. אבל יהיה חובה עליכם לפרוע את הנזק שנעשה לרכב כי הוא קרה בזמן הנסיעה שלכם ברכב, אבל תוכלו לדרוש את תשלום הנזק מהחמות של המוכר שהיא זו שהזיקה אתכם.

 

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אז הרב אומר שאפילו שחתמנו על החוזה ולא רצינו את האוטו מלבד הנזק כי האוטו לא היה נוח יכלנו להחזיר את האוטו באותו הלילה ללא לשלם לסוחר 250 דולר. ואם הסוחר גבה מאיתנו יצא שהוא גזל מאיתנו
    האם יכלנו לקחת אוטו מתג שונה לדוגמה מניסן להונדה

  2. צריך לראות את החזה ואת תנאי המכירה. אבל אם כתוב שהייתה לכם זכות החלפה בחינם לא ניתן לדרוש כסף. אם יש תנאי שמחייב קנס עליכם לשלם את הקנס. והתאונה שהחמות עשתה לא קשור לנושא ההחלפה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל