לתרומות לחץ כאן

הייתי עם בחורה ואיני יודע אם היא גויה

שאלה:

לכבוד הרב שלום,
לפני תקופה בעוונתי חטאתי עם בחורה(ממוצא רוסי).
ברוך השם מאז התחזקתי ואני לא בכיוון הזה כלל וכפי שהסבירו לי לעוון נידה יש תיקון שעושים בשובבים(פידיון 82 צומות+תענית של הבן איש חי) ואת זה עשיתי.
אך לעצם השאלה:
הבחורה איתה הייתי בקשר אמרה לי לאורך כל התקופה שהיא יהודיה (אומנם רק מצד האמא אך זה פחות רלוונטי) באותו זמן לא ידעתי ש-גויה זה חמור פי כמה שאלתי מספר פעמים כדרך אגב פשוט
היא טענה שיש לה בת דודה שאפילו עשו לה הרבה בדיקות ברבנות לפני שהיא התחתנה ברבנות והם הביאו מסמכים שהוכיחו יהדות ושסבתא שלה יודעת אידיש וסבא שלה היה רב, בעצם המון סימנים שלא היה לי סיבה לחשוב שהיא גויה, הסממן הדתי יהודי היחידי שלה היה לצום ביום כיפור.
*רציתי לשאול עקב סיפורים ששמעתי על עולי רוסיה (לא מאמין שהיה לה סיבה לשקר עלי אך ממה ששומעים שקורה היום אי אפשר להיות בטוח בכלום)
האם אני נחשב לעצם העניין כאנוס ואז רחמנא פטרה(או שאולי בכלל בגלל שזה עריות לא שייך כאן אנוס)?
או שוגג(גם כי אולי היא שיקרה+לא ידעתי שגויה חמור ויש מושג כזה של קשורה בו ככלב) שאז למרות שזה שוגג עדיין "קשורה בו ככלב"
או שאולי כבוד הרב ממליץ לי להפגש עם רב פנים אל פנים
או אולי יש דרך לבדוק את זה דרך הרבנות או משהו?
אני בחשש גדול מאוד מהסיכוי הקטן לספק.

תשובה:

שלום רב,

הנושא של הדברים שהיו בעבר לא צריך היום להעסיק אותך. אתה צריך להתעסק עם החיזוק שלקחת על עצמך, על התשובה הכנה שהתחלת בה, ולא לעסוק בבחורה הזו, ברוך ה' חזרת בתשובה ואתה הולך כעת בדרך הישרה. האם היא יהודיה או לא? מניסיון, הרבה פעמים הבחורות עצמן אינן יודעות היטב את ההיסטוריה המשפחתית שלהן, לכן זה לא לגמרי מדויק כשאתה אומר שאין לה סיבה לשקר. אבל יחד עם זה, צריכים לדעת שרוב אלה שמגיעים לרבנות לבירור יהדות, הם אכן יהודים, וכפי הנראה משפחה זו גם ביקשה לעשות בירור יהדות.

מעבר לכך, ההגדרה של אונס רחמנא פטריה לא שייך במקרה זה, כי אנוס היינו על מעשה שלא התכוון לעשותו וקרא לו בלא שנתכוון לו כלל, ולא כמקרה כאן שרק לא ידע האם היא גויה או יהודיה. אבל בכל מקרה כפי שכתבתי לך אין טעם להמשיך ולהתעסק עם ההיסטוריה שלה, אלא להתמקד בעצמך, להמשיך עם העליה, ולהוסיף עוד יראת שמים.

 

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל