לתרומות לחץ כאן

בת זוג או שמירת נגיעה?

שאלה:

הכרתי בחורה לפני כמה שנים, עבדנו ביחד התחברנו והחלטנו להפגש לפני חודש כדי לחשוב על היחסים בינינו כדי להפוך לזוג. במקביל התחלתי תהליך של התחזקות וקיבלתי על עצמי שמירת נגיעה והבחורה אמרה שזה לא מתאים לה.
בגדול אני חושב שזאת הבחורה שאיתה אני רוצה להתחתן ואני תוהה אם ההחלטה על שמירת נגיעה הגיעה מוקדם מדי ואני מפספס את אהבה הכי גדולה שאמצא. מה כדאי לעשות?

תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

משאלתך אני מניח ומבין לגמרי שאתה מודע לכך שיש אלוקים, ושהוא מנהיג ומשגיח על העולם, ובסופו של דבר הכלל ממנו, אם כך אשאל אותך שאלה פשוטה: ברור שגם הזיווג שלך הוא ממנו, וכמו שאמרו חכמים ארבעים יום קודם יצירת הוולד בת קול יוצאת ומכרזת בת פלוני לפלוני, ברור שכל דבר בעולם קטן וגדול הוא רק ממנו, האם יעלה על הדעת שהבת זוג שלך תבוא לך דוקא על ידי שתמרוד בו? שלא תקבל את ציוויו, שתמרה את פיו ותוותר על דבר שהוא אוסר בתכלית האיסור? זה הרי לא יכול להיות… כך שאחת מן השתים, אם זה שלך, זה יבוא לך למרות שהחלטת להתחזק ואולי דוקא בגלל ובזכות החיזוק הזה, ואם זה לא הבת זוג שלך, אז טוב שבורא עולם עושה לך כבר עכשיו את הפרידה הזו וחוסך ממך כאבי לב בהמשך. אין מצב שאדם "יזדקק לעבור על איסור חמור" כדי לזכות בבת זוג שלו, זה חסר הגיון בסיסי.

לכן, אני מחזק את ידיך בדרכך החדשה והנפלאה, עלה והצלח! המשך לקדש שם שמים, להתחבר לריבונו של עולם, ולדעת רק טוב אושר ושמחה כל הימים!

בשורות טובות ושמחות!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה הכנה

    רציתי להוסיף שהבחורה טוענת שגם היא בחורה מאמינה ומוכנה לקבל על עצמה ומקבלת כבר עכשיו הרבה מצוות. כל מה שהיא רוצה זה נגיעות כמו חיבוק או לתת יד. אמרה שמוכנה לשמור נידה. אבל לפני שמחליטים להתחתן היא רוצה מגע של חיבה.

    למדתי שכל אור צריך להכנס לכלי מותאם להכיל אותו. אני מפחד שקיבלתי על עצמי דבר גדול

  2. שני דברים אני רוצה לומר לך: בוא נעזוב רגע סיסמאות על כלים ואורות, נכון הדבר שכאשר אדם חוזר בתשובה לפעמים אומרים לו אל תלך עד הסוף כדי שלא תשבר, אבל אין הכוונה שלגיטימי לקיים את התורה למחצה וכל אחד בוחר לו מה מתאים לו, אלא שכדי שלא ישבר עדיף בודאי שכרגע לא קיים הכל, בענין זה כל אחד צריך לקבל החלטה פרטנית בהתאם ליכולותיו.
    נקודה שניה, שוב אינני מכיר מקרוב, אבל קשה לי להאמין שאשה שמוכנה לחיות חיי טהרה ולשמור נגיעה ואחרי החתונה לשמור גם נידה וכו', וכל הנושא הוא רק אותו חיבוק בודד, מוכנה לוותר על בן זוג לכל החיים בשביל החיבוק הבודד הזה, איכשהוא לא נשמע לי נכון.
    לסיום אספר לך סיפור קטן [ושוב החלטות בסופו של דבר תקבל לבד עם רב שמכיר אותך בהתאם לנתון הנ"ל] סיפר רבי אשר וויס, על יהודי ירושלמי שנסע לחו"ל לעבור ניתוח לב סבוך ביותר, לפני הניתוח, רגע לפני ההרדמה, באה המנתחת רופאה בכירה וביקשה ללחוץ את ידו, אמר לה אותו יהודי: את ליבי אני מפקיד בידיך את צריכה גם את ידי?!… תספר לה סיפור זה, אולי יעזור…
    בהצלחה רבה מאוד ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל