לתרומות לחץ כאן

בדיקת עיניים בחינם

שאלה:

שלום, התקשרתי בבוקר לחנות ראייה ושאלתי אם אפשר לבוא לבדיקה ואם זה עולה כסף. אמרו לי אפשר לבוא והבדיקה לא עולה כסף. הלכתי לעשות בדיקת ראייה ויש תוצאות. הבודקת יצאה מהחדר ואני צילמתי בטלפון את התוצאות שלי כיוון ששאלתי אם הבדיקה עולה כסף אמרו שלא אז חשבתי שאפשר לצלם תוצאות. היא חזרה לחדר וראתה שצילמתי וצעקה עלי שזה לא בסדר לצלם, אמרתי לה התקשרתי לפני ואמרו לי שהבדיקה לא עולה כסף לכן צילמתי כי חשבתי שמותר. היא אמרה לי שהבדיקה לא עולה כסף אך לקבל תוצאות כן מחיר התוצאות 200 שקל. לא ידעתי זאת. לאחר מכן חיפשתי משקפיים, הם יקרות אז רק החלפתי את העדשות של המשקפיים שלי ושילמתי על החלפת עדשות 150 שקל.
ביקשתי סליחה כייון שלא ידעתי שאסור ובמיוחד שבדקתי לפני והיא אמרה זה לא בסדר והיית צריכה לשאול ולדבר. היא לא דרשה כסף. התוצאות אצלי ואני רוצה לדעת אם אני צריכה לשלם לה כסף. עם התוצאות אני יודעת מה המספר המדוייק של העניים שלי ואולי אקנה עדשות מגע במקום אחר כי הם יקרים וביישו אותי, קשה לי לחזור למקום שוב בגלל הצעקות המביכות מול כולם ובמיוחד שהמעשה שלי לא היה ממקום רע. הצילום נבע כייון ששאלתי לפני אם עולה כסף ולא ידעתי שהתוצאות עולות כסף. אשמח לדעת מה עלי לעשות.

תשובה:

שלום וברכה,

הבדיקה בחינם כוונתם למי שקונה משקפיים או עדשות במקום. שהחלפת עדשות לא דורשים ממך תשלום על הבדיקה, ולכן הבדיקה מגיע לך בחינם. העובדה שצילמת לא מחייבת אותך בתשלוםכיון שקנית שם עדשות, וגם שניתן לבדוק את המספר עם העדשות שרכשת שם. כל אופטיקה יאמרו לך את המספר של העדשות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הכוונה שלהם היא שהם בודקים ושומרים את התוצאות אצלם כדי שתצטרך לקנות בדווקא אצלם
    (ולא שהם בודקים סתם)
    ואם אתה רוצה לקבל את התוצאות וללכת לקנות במקום אחר אתה צריך לשלם על הבדיקה
    זה נראה לי דבר מקובל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל