לתרומות לחץ כאן

איחור להוצאות פסק דין

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

ילמדני המורים גדולים ומכובדים אודות ענין ששאל ידיד מדוע לוקח כ"כ זמן לבית דין לפסוק דיני? מדובר באדם הבא וחוזר שנה כבר בבית דין לאותו דין.

ודאי שלא לפרש פרטים אי אפשר לתת תשובה מסוים לדינו ולא על זה באנו אלא לשאול באופן כללי מדוע לא מחליטים בכמה חודשים? ומה כמות זמן סביר לקבל פסק דין כדי ללמד לבריות כדי שחלילה וחס לא יאמרו אם היה דין הערכאות אצל שופטי גוי עורכי דין כבר סגרנו הענין. מפני יאוש וחסר הכרה על מערכת בית דין אנשים לא שמחים ים מערכת בית דין ויש שהקילו ראש להם על זה אף שאינם הולכים לערכאות לא מאמינים כ"כ לתבוע בבית דין ונשארים עצובים ללא משפט וטעות גמור בידם.

אולי לזה שמני אדון שמים וארץ ללמד קצת איך עובד מערכת דין שלנו ולהראות לאנשים איכות דין שלימדו הבורא מול איבול הדין ואנחה אצל ערכאות עובדי אלילים.

תודה

תשובה:

שלום וברכה,

 

חלילה לדבר סרה על יושבי מדין ומבררים את דבר ה' זוהי הלכה. קשה לקבוע זמן למתן פס"ד, הדברים משתנים מבית לבית דן ומדין תורה לאחר. יש בתי דינים שעמוסים עם תיקים מסובכים. יש דיני תורה שמסובכים והדיינים צריכים לשבת זמן רב כדי להוציא את הדין לאמיתה. יש דיינים גדולים ומבוקשים מאוד שקשה להם למצוא זמן עד שמשיבים תשובות, והבע"ד שבחרו ללכת לדיין כזה צריכים לשאת בתוצאות. וכאן המקום להזכיר שבבתי משפט צריך להמתין הרבה יותר עד לדיון ועד לפסק דין. ולהבדיל כשיש לשופט ספק הוא מחליט מכריסו איך לענות בשונה אצל דיינים שמבררים את האמת לאמיתה עד הסוף, ובאמת גם זו סיבה לעיכוב שהרי הדיינים לומדים היטב את הנושא ומשתדלים לברר את הדין לפי התורה הקדושה על השאלה שבאה לפנים, ולכן אולי לוקח זמן ללמוד טוב טוב את העניינים. בנוסף ששופט מקבל שכר גבוה עבור העבודה בשונה מדיין שלרוב המקרים הם עובדים ללא מתן שכר כלל וכלל – מי כעמך ישראל.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל