לתרומות לחץ כאן

שטר חוב

שאלה:

אבא שסייע לבת שלו כלכלית במשך כמה שנים, וכעת הוא מחליט שהוא רוצה שהכסף הזה יהיה הלוואה והיא מוכנה לכך, האם הוא יכול לכתוב שט"ח ביניהם עם תאריך של תחילת הסיוע, שכל מה שהוא מסייע לה ומעביר לה לבנק נחשב כהלוואה? כוונתי לשאול, אם זה תופס הלכתית למפרע והוא נחשב שט"ח אמיתי? אם לא, יש פתרון אחר ע"מ להפוך את כסף הסיוע להלוואה אמיתית?

תשובה:

שלום וברכה,

אם כותבים שטר הלוואה על העזרה של מכאן והילך אין בעיה הלכתית. אם רוצים לכתוב שטר על העזרה שנתן בעבר ולהפוך את כל מה שהכניס להלוואה, אם הבת מסכימה וכותבים שטר ללא עדים אפשר להקל, מאחר והוא שטר ללא עדים אין בעיה של שטר מוקדם.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה שו"ע סימן מג סעיף ו שבשטר בכת"י אין צריך זמן ולא חיישינן לקונניא.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. רציתי להבין, הכוונה שנכתוב על השטר תאריך מוקדם לפני כל העזרה שהייתה או שנשאיר את השטר ללא תאריך בכלל?
    בנוסף, מדובר כאן על סיוע של אב לבתו העגונה עבור פרנסת הבית, בעתיד כוונתה לתבוע זאת מהבעל שנעלם מבלי לפרנס את ילדיו וכו', אך מצינו בב"ש ובח"מ אבהע"ז סי' ע ס"ח, שהבעל אמור לשלם באופן זה רק אם הלוואה נעשתה בעדים, לפי זה, לכאורה אין פתרון לבעיה, כי יש כאן בעיה של שטר מוקדם. אא"כ באמת יוותרו על העדים

  2. אם מדובר בבת עגונה יש בעיה נוספת שמבואר בשו"ע שאם לוותה האשה לצורך מזונות הבעל חייב לפרוע. אבל אם אחד זן את השאלה לא יוכל לתבוע את האשה. במקרה הנ"ל אם האבא נתן מזונות לא יוכל לתבוע את העבר להלוואה. ולכן צריך לכתוב שטר רק מכאן והילך שילווה לה האבא ואז הבעל יוכל לתבוע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל