לתרומות לחץ כאן

גילוח בספירה – צילום תדמית בעבודה

שאלה:

שלום
אני חרדי שהתחיל לעבוד החודש במשרד בתל אביב, מחר יש במשרד צילומי תדמית( לא יודע בדיוק מה זה אומר אבל זה משהו שנדרש לבוא בנראות ייצוגית )
אינני חושב שכדאי לי להתגלח גם אם יש לכך היתרים כי
א. יש כאן כמה עם זקן צמוד באופן קבוע
ב. לא רוצה שהם יחשבו שכל פעם שיהיה סתירה בין השו״ע למשרד אז יש אופציה לקבל קולות והיתרים וכו

השאלה שלי היא האם החשבון שלי נכון? וגם האם כדאי/מותר שלפחות אסדר קצת את הזקן בלי שהם יבחינו ובכך אראה יותר ייצוגי ומבחינתם נשארתי נאמן להלכה

תשובה:

שלום וברכה

ככל שאתה יכול להמנע מכך וזה לא יפגע לך בפרנסה, אין להקל, אם זה יפגע בפרנסה ידועה בזה הוראת הגר"מ פיינשטין ח"ב סי' קב שהקל. אם יש בעיה ניתן להסביר, אולי יגלו הבנה…

בהצלחה רבה בעמידתך האיתנה על שמירת ההלכה, ובעבודה החדשה…

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. תודה על המענה, הוסיפו עכשיו עוד נקודה, יש מאפרת, אני לשבתי תחילה שזה רק לגברים כעת מסתבר שזה גם לגברים, לגברים זה קצר ורק שלא יצא מבריק בתמונה, אני משער שאני יכול לבקש לא להתאפר, שאלתי היא האם להתנגד ולהסתכן שזה יכעיס אותם ( כי אני כבר מגיע לא מגולח וכו) או שמא יש צד להיתר??
    ( אשמח להחמיר בענין אך אני רוצה לעשות מה שנכון על פי תורה)

  2. אם מזכירים את הפסק של ר' פנשטיין זצ"ל מן הראוי להזכיר גם מעשה שהיה אתו שאלה הזאת גופא. אדם בא לשאול האם מותר לו לגלח בספירה לצורך ראיון עבודה והוא פסק לאיסור. ברגע האחרון השואל שהיה בלחץ גם בגלל התקופה הארוכה שעברה לו באבטלה ובחיפוש עבודה וכעת יש לו הזדמנות שגם היתה אמורה להכניס מעבר לממוצע אך שזה לא יהיה המעכב האחרון לא התגבר על עצמו וגילח. כשהגיע לראיון קבל את פניו כושי שהשאלה הראשונה היתה "אתה יהודי"? כשהתשובה היתה חיובית הכושי המשיך לשאול "אני מכיר קצת יהודים באיזור שלי. כעת אתם בתקופה שלא מתגלחים, אז איך זה פתאום נעלם לך הזקן"? וככה הכושי סרב לקבלו לעבודה בטענה שאדם שבסולם הערכים שלו הרווחים יותר חשובים מהדת אינו אדם שיוכל לסמוך עליו.

  3. בגדול בודאי, לא נכנסנו לדון אלא בגלל שאמרת שזו עבודה חדשה, אינני יודע מה המשמעות של הסירוב, אבל אני נוטה לחשוב שאם תסביר בצורה נעימה ופשוטה זה יתקבל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל