לתרומות לחץ כאן

בריאות הנפש

שאלה:

זה דבר שקשה לי יהיה לנסח, אני מקווה שאצליח להבהיר את עצמי. מדובר בבעיה של OCD. אם אתה מכיר. שיש אנשים שכשיוצאים מהבית, ומגיעים רחוק, פתאום נזכרים האם נעלתי את הדלת או כיביתי אורות, אם אם כיביתי את התנור. יש אנשים שמגזימים ברחיצות ידיים. זוהי תופעה נפוצה. לי יש בעיה אחרת שאני אנסה לנסח אותה, כי מדובר במשהו לא פשוט.

זה התחיל לי בגיל ילדות, שהיה לי לעיתים קרובות כאב בגב תחתון. וזה דבר שמאוד הלחיץ אותי וגרם לי לחוסר אונים, עד כדי כך שאותו כאב הפך לדמיון, כלומר חוץ מכאב אמיתי, שבא לי הוא גם בא לי בתור דמיון. ולא רק זה, הדמיון התפשט ממני גם לדברים אחרים, בין אם זה אנשים או המון דברים אחרים וביניהם דברי קדושה, למשל אם אני רואה מזוזה או ספר קדוש, או כל דבר קדוש אחר, יכול לבוא לי עליו דמיון של כאב, כמו אפקט הפיל הלבן. שאם אומרים למישהו לא לחשוב על פיל לבן, יבוא הפיל הזה בדמיון של אותו אדם. אותו דבר בכאב, כשאני רואה בעיקר דברי קדושה, אז בא לי עליו, דמיון של כאב. חוץ מהכאב, בא לי דמיון של המילה "מת". ומה שאני עושה, זה מבטל מהם את אותו דמיון שבא, כלומר אני רואה את המזוזה, או את הספר הקדוש, ומדמין בחזרה שלא כואב לו. עם השנים זה התפתח חוץ מהדמיון, גם לעיוורון וסתימה באף. סתימה באף קורה לי לעיתים קרובות אחרי שאני הולך לישון, וגם זה כמו כאב מה שהתפשט לי על דברים אחרים ככה גם על סתימה באף. ועיוורון, אני מבין לליבם שלהם, ומרוב שאני תיארתי לעצמי מה זה, גם זה התפשט עם דמיון על דברים אחרים. ולעיתים רחוקות גם יש דמיון של בחילה.

השאלה המרכזית, אם בא לי דמיון של כאב, סתימה באף, או עיוורון. (בחילה עוד לא קרה) אם אחד הדמיונות האלה באים על דברי קדושה, כמובן בניגוד לרצוני, אני כאמור מבטל אותם בדמיון עם טקס. אם אני אשאיר את אותם דמיונות, האם יש פה חילול, קודש.? או תשלום כלשהו על עבירה או משהו כזה. ככל שאני נלחם באותם דמיונות, ככה הם חוזרים על עצמם יותר ויותר. ואני בטיפול פסיכיאטרי, והמטפלת שלי אמרה שאצטרך לעבור חשיפה לכל הדמיונות האלה, ושיזמינו אותם לבוא ושאני לא אבטל אותם. עד עכשיו ביטלתי את אותם דמיונות ממה שאני יכול, ובעיקר מדברי הקדושה. ובטיפול יגיע שלב שיביאו לי בכוונה דברי קדושה, בשביל שיבוא לי עליהם דמיון של כאב, או כל דמיון רע אחר, ושאני לא אבטל אותו. האם עצם הטיפול שאני אלך במיוחד בשביל שיביאו לי דבר קדוש, במטרה שיבואו לי עליו, מאב מכוון ויזום, על עצם הכוונה, האם זו לא עבירה בפני עצמה על עצם הכוונה.?

אני מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי. אם משהו לא ברור, תוכל לשאול. דיברתי עם המטפלת שלי על הנושא הזה של חילול בגלל טיפול, וזה דבר שהיא התכוונה שאשאל, כשגם אני חשבתי על זה.

תשובה:

אין כל חשש, אתה יכול לטפל כפי שהיא ממליצה ללא חשש כלל.

רפואה שלמה.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. ביום שתאמין שהOCD משקר, ביום שתדע שהוא השקרן הגדול בעולם, תפתח אדישות בריאה עד שזה יעלם לאט לאט לגמרי.
    יש ריפוי, אל תתייאש!
    מניסיון של אדם קרוב אלי מאוד שסבל מזה שנים והיום ברוך השם כמעט אין זכר לזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל