לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

אנשים שאינם לוקחים חיסון

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

זה אני שואל כשאלה פרטי אבל אם חושבים שיהיה תועלת על כלל ישראל בבקשה פירסמו באתר.

הנדיון הוא כיצד לעזור קרובי משפחה שמתנגדים לקחת חיסון? לא מדובר על אנשים שמעולם היו נגד זה, אלא נכנסו לדעות הכוזבות דעת גדולי ישראל ואינם לוקחים ויש שאומרים לקרובינם שכנים וכו' כל אלו שתחת השפעתם לא לקחת.

על מה סומכים?
ג' עמודי ישראל שהם הרב חיים קנייבסקי הרב אלדסטיין והרב וויס פירסמו דעותיהם וכמה עוד על חיוב לקיחה ושמירה. ואף שאלתי אחד מהם אישי אם פסק שלו רק לבני ארץ ישראל או כולל בני הגולה ואמר לי שגם בני הגולה.

ואפילו אשתי מעוברת לקחה את זה כשאמרו להן לקחת אף שבין כמה רופאים כאן היה לא כ"כ ברור וכהיום אף הם אומרים לקחת.

ואני ממש לא מבין על מה סומכים? הרי הרב וויס שה' יברך אותו בכל סידר שיעור באיכות חמש כוכבים בדרגה של גדול הדור עם מקורות והסברים של שעה וחצי!!!!!!!!! וכל מי שאיכפת לו האמת יראה וישכיל שאין על מה לדבר כלל.

אלו שחושבים שיודעים יותר מגדולים אלו איפה ראיתם??

הכל בנוי על אמונה טפלה ופחדים ללא מקור. אני ממש כועס על זה, סלח לי לומר זה כבוד הרב. אבל דבר כזה תלוי חיים של אנשים ואוי ואוי למי שנכנס ראש בזה לשים אנשים בסכנה.

כבר אמרתי שאם אדם מתבונן על דבר יותר פחות חמור שלא מדובר על סכנה חיים כגון לשון הרע שאם יש מצב שאדם צריך לומר זה לתועלת להציל חבירו אם יהיה לו הנאה בהפלת הרשע שמזהיר חבירו לו לעשות עסק עמו הרי לימד אותנו החפץ חיים שאף שהציל חבירו הרי המספר עבר על איסור לשון הרע כיון שהיה לו הנאה בסיפורו ולא כיוון לאמת.

אף שהנידון לא דומה תסתכל עד כמה אוהב אותנו השם שהקפיד לנו להתייחס אפילו לרשע שמותר לספר בגנותו בדרך כבוד ולא ליהנות מהפלתו אלא לכוון לאמת כי סוף סוף אף שחטא ישראל הוא!

עכשיו כשיש ענין מוות יעלה על הדעת לומר משהו ולהביט דעת שיסמכו עליך שיכול לגרום מוות לרעך?? חס ושלום שיפסיק היצר הרע לבלבל מוח אנשים. כל הרופאים במעמד אחד עם גדולי ישראל לקחת!!

זהו מה עוד צריך רבותי? הלא למדנו אף אם יאמרו לך חכמים שימין הוא שמאול ושמאול ימין שנשמע להם? זה לא רק ביטוי שממשי, וכשכל גדולי וכל רופאים אומרים לקחת מה עוד צריך?

ממש לא מבין וזה אחד מהדברים שלא נותן לי מנוחה. לא מזלזל הפשוטים שכשעניני הדעת שזה יכול להיות נסיון, מה שקשה לי על מה סומכים איזה רב לומר לא לקחת ובני תורה המבינים בין ימין לשמאול לפקפק על דעת גדולי ישראל? כשיש לאדם שאלה על מראה דם נדה סומכים על פסק רבנים יותר קטנים על משהו שיכול להיות שיאמרו שבסדר והרי בעל נדה. לא מובן לי.

אני כועס שיש לי קרובי משפחה בני תורה "ישיביש" שחכמים ובאזור שליהם יש תרבות כזה לזלזל המגפה לא ללבוש מסיכה ולא לקחת חיסון. אבל כשיש מהם בגיל ועם בעיות רפואיות שעם נדבקו בזה יכולים להיות במצב סכנת חיים וסומכים על דעות כאלה זה גורם אגמת נפש.

לא דן האנשים ממש לכף חובה אבל ממש חבל מדוע עושים כך.

אם יש לכם משהו לעזור לומר אשמח מאוד. ה' יעזור.

ברכה הצחלה ושלום

תשובה:

בעבר היינו צריכים לשכנע כאן באתר אנשים לקחת חיסון, אני חושב שהיום מי שרק שומע מה הולך בעולם, לעומת מה שקורה ב"ה בישראל, מבין שהחיסונים היו הצלת נפשות ממש ממש! בדרום אמריקה ארבעת אלפים איש מתים ביום, בארה"ב מספר הנספים מגיע כבר ל600,000 אלף, כיוצאי מצרים רח"ל, באירן כולם מסוגרים עכשיו בבתים, באירופה הקורונה עולה במימדים מדאיגים, ובישראל שרוב האנשים חוסנו, החיים חזרו לשיגרה מלאה.

כל אדם שמוח לו בקודקודו וקצת מתעדכן מבין את נס החיסונים.

ואם יש כאלו שאינם מבינים זאת עדיין, אפשר לומר להם שכן דעת תורה מורה. כאן בארץ ישראל התפרסם בעיתונים מכתב של הרב אלימלך פירר שבירר בנושא את דעתם של רבותינו גדולי ומאורי הדור שליט"א. וכתב כתוב בו "לאחר שחקרתי ובדקתי היטב באחריות הנדרשת ופרסתי מסקנותיי בפני מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי, מרן רבי גרשון אדלשטיין, ומרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן, הנני להודיע על דעתם ובשמם: כל מי שבאפשרותו להתחסן – נכון לעשות כן". וידוע שכן מורה מרן הגר"ח קנייבסקי לכל מי ששואל אותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל