לתרומות לחץ כאן

הנחת מכסה סיר רטוב רותח על חצובות טרף

שאלה:

לרב שליט"א שלום רב,
שאלתי מתייחסת לזמן שלפני פסח (לפני כל הניקיונות וההכשרות).
אני מבשלת על הגז על אותם חצובות (הרשת שעל הכיריים) מאכלי בשר וחלב, אני מנקה בסוף השימוש בסמרטוט לח, לא יוצא כ"כ מבריק יש קצת שומן דבוק בשרי, ולכן אני מחשיבה את החצובות כטרף.
השאלה: בשלתי בסיר בשר והוצאתי את המכסה של הסיר (שהיה רותח ורטוב)ושמתי בטעות על החצובות כשהמכסה לא הפוך (כלומר פנים המכסה על החצובות) והחזרתי אח"כ את המכסה לסיר. הזמן שעבר מהשימוש החלבי (במקום שהונח המכסה) למקרה הנ"ל הוא יותר משבוע .
חוששת שהסיר ו/או המכסה נטרף, האם צריך להגעיל? מה לעשות? (אנו ספרדים).
תודה רבה ותזכו למצוות.

תשובה:

שלום וברכה

למעשה יש כאן כמה צירופים להקל, את מנקה, ומה שבלוע נפגם, ומה שבחוץ אינו ראוי למאכל וגם בחלקו הגדול מלבן על ידי האש, לכן למעשה אין לחייב הכשרה למרות שהיה רטוב, אבל להבא אין להניח כך, אלא להשתדל שיהיה רק יבש.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. אז איך בדיוק מה שבלוע נפגם? אצלי קרה מקרה דומה אך המכסה הונח על חצובה עם מעגל קטן יחסית של גז אז איני בטוח שהאש אוכלת הכל..

  2. הבנתי שהשאלה שהסיר אינו בן יומו, אם הבליעה לא בת יומה זה באמת יותר דחוק, אף שגם בגלל השומניות הישנה שם יש צד שזה נפגם.

  3. אם המכסה היה לח הייתי עושה לו הגעלה. אינני אומר שזה חיוב גמור כי יש צד שבכל זאת זה מתלבן ויש צד שבכל זאת הכל פגום ומאוס, אבל אתה אומר שהלהבה קטנה וזה בן יומו, כדאי להגעיל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל