לתרומות לחץ כאן

תוכנית לימוד לאדם עובד שרוצה להיות תלמיד חכם

שאלה:

שלום וברכה.
אני עובד בבית ספר לחינוך מיוחד. ברוך השם יש לי גם זמן ללמוד כ – 3 – 4 שעות כל יום. (כמובן שזה בשעות החופשיות שאין חשש לגזל).
אני נשוי + ילדה (בת שנה וחצי). ויש לי הרבה זמן פנוי בבית.
אני רוצה לעשות לי מערכת שעות של סדרי לימוד, גמרא, הלכה, מוסר, מדרש, ואני אומר את הכנות שעל ליבי: אני יושב מול הספריה שלי בבית עושה מיליון פעמיים טבלאות ורשימות של מה אני רוצה ללמוד ואיך וכל פעם יצר הרע מתערב ולוחש לי "איך תספיק"? הסדר הזה הוא לא טוב, הוא לא נכון.
הייתי רוצה לבקש מכם אם יש מישהו שיוכל לדבר איתי ולתכנן ביחד את המערכת שעות של סדרי הלימוד!
תודה מראש ובהערכה רבה

תשובה:

אכן ידידי, תפסת מרובה לא תפסת… וכי בכמה שעות ביום תוכל לבלוע בבת אחת הכל? ודאי שלא. תחלק את זמנך כך: שעתיים לימוד עיוני בגמרא לפי הרמה שמתאימה ונוחה לך, בלי לחץ של הספק מסויים, אלא פשוט להבין טוב את הדברים לחזור ולשנן, לקנות את המסכת, אם תספיק כך מסכת שתים בשנה זה נפלא מאוד! בלי לחץ.

אחר כך שעה הלכה, תלמד טור בית יוסף ואחר כך משנה ברורה. זה לימוד מאוד מתוק. הבית יוסף מביא לך את מקור הדברים בסוגיות ובראשונים כך שאתה בענין ולא מלמעלה, ואז אתה לומד את המשנה ברורה, ומעיין קצת בספרי פוסקי זמנינולפי החשק. זה לימוד מדהים באמת. שוב בלי לחץ של הספק מסויים, רק ללמוד שיטתי לחזור ולדעת.

בשעה שנותרה, אם נותרה, תחלק לך את הזמן. רבע שעה עשרים דקות תלמד נניח ספר שפתי חיים של הרב פרידלנדר או משהו אחר שמעמיק אבל אקטואלי בשפה נוחה ומלמד משהו שיטתי. ואחר כך קצת פרשת שבוע עם מפרשים.

עושה חשק!!!!

שבת שלום ובהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל