לתרומות לחץ כאן

קשה לי שנוחתים עלי אורחים…

שאלה:

שלום לכבוד הרב

יש לי שאלה בנוגע להכנסת אורחים.

במשפחה של בעלי זה מקובל שההורים וגיסים גיסות וכו' מזמינים את עצמם לשבת לאחרים.

הבעיה שזה מאד קשה לי כי גם כך אני לא כל כך מסתדרת איתם.

כמוכן לא רחוק מאיתנו גרים אח של בעלי ומשפחתו והם כן מסתדרים עם כולם ומזמנים את כולם.
והם מודעים שהם הזמינו לשבת את המשפחה המורחבת והם מצפים שגם נארח לפחות לארוחה אחת.

האם עליי לזרום עם זה למען השלום או קודם השלום בית ושלא לבוא לידי כעס וקושי בהכנות השבת עם הילדים וכו' אשמח לדעת מהי שורת הדין והאם יש לפנים משורת הדין

תשובה:

שלום וברכה

את מציבה כאן שאלה באמת קצת מורכבת… כלומר, אין ספק שככל שמדובר במשהו תכוף ושכיח בלתי אפשרי להפיל עלייך אירוח של משפחות בשבת… ומאידך, מה עושים… אני באופן כללי תמיד בעד דיבור ישיר ופתוח ולא בשעת מעשה. כלומר, תוכלי לדבר עם גיסתך שגרה בקירבת מקום ולהסביר לה שקשה לך עם הילדים ואת בקושי עושה את מה שאת צריכה בשביל המשפחה, ואירוח קשה לך, לכן להבא אם היא רוצה להזמין משפחה, שלא תבנה עלייך לגבי ארוחה, או לחילופין רק סעודה שלישית שזה משהו קליל ולא סעודות עיקריות. אל תתביישי לקחת על עצמך כביכול חולשה, כאשר את לא מסתתרת, אלא מציגה את עצמך, זו אני, ואלו נקודות החולשה שלי, נא להכיר, אף אחד לא יבוז לך, אלא כולם יכבדו את זה. זה החלק הקל, היא המארחת לא המתארחת, ואת מסבירה לה את זה בנעימות לא בשעת מעשה אלא בסתם יום.

לגבי משפחה שפשוט מתקשרת ומבקשת לבוא, זה כבר קצת יותר קשה, וככל שזה קורה לעיתים רחוקות הייתי מבליג גם בשביל כבוד הבעל וגם בסך הכל זה לא נורא, אבל אם זה תכוף יותר וקשה לך, להגיד! קשה לי בתקופה זו עם הילדים הקטנים, אולי נצא יחד אחה"צ באמצע השבוע. לא נורא לומר, אם זה בנעימות הכל בסדר, זו זכותך.

אבל מה שהכי חשוב, לשבת על הנושא עם בעלך ולקבל החלטה משותפת, שלא תגרם לו מבוכה או צער, דברו במעימות שיבין אותך ואת תביני אותו, ותגיעו לאיזו נוסחה.

העיקר לא להתחבר מאחורי תירוצים, התחמקויות גם לא מועילות לאורך זמן וגם מסבכות כמו פקעת של חוטים, להיות גלוי פעם אחת, זה לא נעים אבל זהו, יכירו אותך, קשה לי לי עכשיו, כשאוכל אתקשר אני עצמי להזמין אתכם ויהיה כיף.

שבת שלום ובהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל