שאלה:
האם יש בעיה להשתמש בפלטה של שבת שלא הוכשרה לפסח ולא אוכסנה בארונות עם החמץ שנמכר לנוכרי?
בהוסח מכירת החמץ באמצעות הרב פליישמן נכתב על ידי בהגדרת מקומות החמץ הנמכר כך:
"בכל מקום בארונות הדירה שרשום שם נמכר לנוכרי. ואת כל החמץ שנמצא ברשותי בכלל."
אולי הפלטה חמץ נכללת במכירה הזו למרות שהיא כלי חמץ ולא חמץ? גם אם היה עליה חמץ שומני ממש?
יד הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
תשובה:
אין כל חשש כלל וכלל, המכירה כדי שלא לעבור על זה בפסח, אבל אחרי החג אין שום הנאה מהחמץ שבלוע או דבוק בה… מה גם שהאיחסון בארון החמץ אינו מעכב, המכירה חלה על הכל.
ויש עניין לכסות אותה בנייר אלומיניום או שאפשר שימוש חופשי בלי?
יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
אין כל ענין לכסות הכל מצויין. אם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים נכתוב אין צורך לשאול כל פעם בענין זה.
השאר תגובה