לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

Ocd וטהרה

שאלה:

שלום כבוד הרב ,
1. השבוע לפני השינה הרגשתי זיבת דבר לח והרגשתי באופן פנימי .בבוקר הבדיקה( 7 נקיים) הייתה טובה אך אחרי כמה שעות הייתה הפרשה חומה(שלא פגעה בהמשך הספירה ) לפעמים זה קורה לי ואז באמת אחרי כמה שעןת רואה מראה כלשהו. עליי לחשוש שאולי זה כן הרגשה כי זה קרה מספר פעמים?
2. שריטות קטנות על היד לפעמים עם קילופים קטנים מסביב, או פציעה ממסמר שעשתה לי חור קטן ממש באצבע, יתוש שגירדתי והפך להיות כמו פצע( לקלף לגמרי את היתוש או להשאיר ככה?
כל אלו יכולים להיות חציצה בטבילה?
3. אמורה לטבול מחר אם הבדיקה שהיום בעלי יקח לרב תהיה תקינה.
אבא שלי אמר שהוא בא אלינו לשבת והסכמתי ( אמא שלי נוסעת לשבת להורים שלה ואבא שלי מעדיף להישאר) לא ידעתי איך להתחמק . כשהוא בא הוא נשאר לישון.
מה עושים במצב כזה ?
אם אטבול מחר אז בעלי מלווה אותי כי זה רחוק ואני לא יודעת את הדרך ברגל לשם ואבא שלי יצטרך להישאר עד שנחזור וזה בעייתי להמציא לו משהו הוא ירגיש שמשקרים לו .
כדאי לטבול או לדחות למוצ"ש? או לומר לאמא שלי את האמת והיא כבר תגיד לו שילך אולי לאחי ותמציא איזשהי סיבה?

תשובה:

שלום וברכה

1. לא צריך לחשוש.

2. גלד שעדיין צריך להשאיר אותו בשביל ההחלמה וכואב להסירו לא צריך להסיר רק לרכך מעט במים חמים, גלד שכבר מיותר ויבש, יש להסיר בזהירות שלא להפצע קודם הטבילה.

3. אם הוא הולך לתפילה תגידו לו שאתם הולכים לבית כנסת מרוחק יותר לרגל שמחה כל שהיא וכדומה, אם זה לא מסתדר, את יכולה לדחות למוצאי שבת, אם זה דחוץ לכם, את יכולה לספר לאמא שלך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל