לתרומות לחץ כאן

למסור על מגיד שיעור שעולה להר הבית?

שאלה:

שלו' רב

נודע לי על יהודי ירא שמים שמשום מה החליט שמותר ומצוה לעלות להר הבית. הוא טוען שהעולים כיום יודעים את הגבולות המותרים ויש להם עוד כמה דיבורים כאלה בנושא. אולי הם צודקים הלכתית, אבל ברור שלפי ההשקפה הם טועים, ואף רב לא מתיר את כל המעשים שלהם.

עכשיו לשאלה. היהודי המדובר משמש בתפקיד של מגיד שיעור בישיבה טובה. מדובר בישיבה חרדית לחלוטין. בישיבה כנראה אף אחד לא יודע על המעשה, כי אפילו לילדים שלו הוא לא מספר. עכשיו האם מותר לי או בעצם האם אני מוטל עלי למסור להנהלת הישיבה בה הוא מלמד?
חובתי להדגיש שכנראה חוץ מהתופעה הזאת הוא חרדי רגיל לגמרי. גם בתור מגיד שיעור הבנתי שהוא מאד מוצלח וממש מציל בחורים.
האם בכל זאת צריך לדווח להנהלת הישיבה?

תודה רבה

תשובה:

אין לדווח לישיבה, אני לא רואה למה המעשה הזה שלו שאגב הוא שוגה בו מאוד יפריע משהו לעבודתו שם. יש להזהר מאוד מלפגוע בפרנסתו של אדם.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלו' רב

    אנחנו כאן בדיוק דברנו אתמול בליל שישי על כל הקטע הזה. תוך כדי הלילה התברר לי שיש לפחות ארבע בחורים בישיבה שיודעים על זה. רק רמזתי כמה מילים על הר הבית, מיד קמו שלש ואמרו שזה בטח הרב … .

    אמרתי לבחורים את התשובה של הרב. אחד שאל: מי לוקח את האחריות שהוא לא יתחיל יום אחד לשכנע גם תלמידים שלו? הרי ברור שכמו שהוא שכנע את עצמו, כך הוא יתחיל לפעול על אחרים. מה שהוא מסתיר את זה עכשיו, זה לא בגלל שהוא לא רוצה לחנך אחרת ממה שההורים מחנכים. זה בגלל שהוא חושש על הפרנסה שלו.
    אם הוא היה מלמד בישיבה של נושרים או משהו כזה, אז הייתי אומר נו, לא נורא לפחות הם שומרים מצוות. לא משנה מי הרב שמדריך אותם. אבל הוא מגיד שיעור בישיבה די רגילה יחסית. מי שבעיקר נהנה לגשת אליו בסדרים זה בחורים חלשים בלימוד וכדומה. הראש ישיבה בעצמו מפנה אליו בחורים חלשים. שילך לישיבה שמיועדת רק בשביל כאלה, ושם גם יצליח וגם לא יהיה טענות נגדו.

    את כל השיקולים אם זה חשש אמיתי או לא, יש גם לראשי הישיבה. אולי יותר טוב לספר להם, והם כבר יחליטו איך לנהוג בנושא הזה. הרב לא סומך על ראש הישיבה?

  2. האמת, אני לא סומך על ראש הישיבה, משום שיש לו נגיעה גדולה, גם אם עצם הענין לא יהי אכפת לו כל כך, הוא יחשוש על השם של הישיבה או על תרעומת הורים. דבר כזה צריך אדם בר דעת מבחוץ שיברר בעדינות ויחשוב מה טוב. אם תרצה, תוכל לשלוח לי את שמו, כמובן לא לפירסום ואברר בעדינות מסביב מה משמעות הענין ומהיכן זה נובע ואם יש לכך עוד השלכות וכו', והאם כדאי ליידע ואת מי. חשוב אגב, לא לדבר על כך כרגע עם בחורי הישיבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל