תרומות – לחץ כאן

ספירה בליל הסדר בחו"ל אחרי הסעודה

שאלה:

ישנם רבים שבליל הסדר השני (יו"ט שני) אחרי הסדר חוזרים לבית-הכנסת וסופרים ספירה"ע ברוב-עם. לא זכיתי להבין הנהגה זו שכן יש הרי איסור אכילה לפני הספירה וישנם הרבה דעות שמכיון שלא צריך לזה מנין גם לא עוזר מנין קבוע (בשונה מתפילה שכיון שצריך מנין יש יותר קולא באכילה לפני מנין קבוע) מה גם שכאן עם הארבע-כוסות יש חשש שכרות ועם סיפור יצי"מ וקריאת ההגדה הארוכה והמאוחרת ישנו חשש סביר שירדם ו/או ישכח.

תשובה:

שלום וברכה

בשל"ה מובא שיש ענין לספור ברוב עם וזה כנראה שורש מנהגם, ולגבי שאלתך, כנראה סמכו על כך שיש שומר, ואגב בהרבה הגדות מופיע נוסח ספירת העומר לפני נרצה, אחרי כל האוכל, ואולי זה גם נחשב כשומר, כאשר ברור שאומרים את כל ההגדה לפי סדר. ובכל מקרה ניתן להעמיד שומר אחר, אפילו שעון מעורר, או לסמוך שכל במסובים מזכירים זה לזה. לכן אין לבטל מנהגם וכל אחד יעשה כפי מנהגו.

יום נעים.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל