לתרומות לחץ כאן

תספורת ביום העצמאות מוקדם

שאלה:

שלום כבוד הרב,
לגבי תספורת לפני יום העצמאות השנה. רציתי לדעת האם ישנה בעיה השנה להסתפר בגלל שחגיגת היום הוקדמה ליום חמישי (כיוון שיוצא בשבת התאריך המדויק)
האם יש בכך בעיה להסתפר השנה?

תשובה:

רוב ככל גדולי הפוסקים בדור האחרון, גם אלו הנמנים על הציונות הדתית התנגדו לגילוח ביום העצמאות, ובראשם הגר"א שפירא והגר"ש ישראלי זצ"ל ראשי ישיבת מרכז הרב ובכלל, אמנם יש שהתירו זאת כמו הרב צבי יהודה קוק זצ"ל, ומשום שסבר שלא גרע מראש חודש שחל ביום ראשון שמגלחים לכבוד שבת ועוד, אבל דעה זו לא התקבלה על רוב הפוסקים ואין להתגלח ביום העצמאות, גם כשהוא בזמנו ולא מוקדם, וכמובן גם לא לשמוע מוזיקה וכל שאר דיני הספירה חלים ביום זה, בלי כל קשר ליחס למדינה ולמוסדותיה ולעצם ההודיה על האפשרות שלנו לחיות בארץ ישראל לקיים מצוותיה וחיות בה חיים יהודיים מלאים.

יום נעים ושנזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לשואל , אנא הסתכל בהרבה שו"תים אחרים באיטרנט , שם כותבים שוודאי וודאי מותר להסתפר ולהתגלח לכבוד יום העצמאות , ואם הוא מוקדם , אז הדינים חלים על יום העצמאות החדש שהוקדם.
    ומותר להתספר , להתגלח בערב יום העצמאות סמוך ככל הניתן לשקיעה כדי להכנס לחג מכובדים , וביום עצמו וודאי שלרקוד לשיר ולשמוח מותר.
    הרב יעקב אריאל שליט"א
    הרב שלמה אבינר שליט"א
    הרב צבי ישראל טאו שליט"א
    הרב דב ליאור שליט"א
    הרב זלמן מלמד שליט"א
    ורבים אחרים.

  2. אמת, רק לזכור שלעומתם אסרו זאת רוב גדולי הפוסקים, הגרי"ש אלישיב, הגרש"ז אויערבך, הגר"ע יוסף, הגר"ש וואזנר ועוד ועוד… וגם בין רבני הציבור הדתי לאומי ידוע כמה התנגד לכך הגר"ש ישראלי, כך שכל אחד יעשה כפי הוראת רבו, רק יזכור לא להתעלם מדעות אחרות, ולא לשכוח את כלל המורכבות של ההשתתפות בשמחה לאומית זו שבעיקרה נתקנה באופן חילוני מובהק, ובכלל יש להרהר על הסמכות שלנו בדור עני כזה לקבוע ימים טובים ולבטל מדיני ימי הספירה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל